نماینده ولی فقیه در استان فارس:

برگزاری جشنواره ملی ‌«شعر فارسی قرآنی» موجب جذب جوانان به قرآن می‌شود

۱۳۹۱/۱۰/۲۸ - ۱۸:۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۵۲۹
برگزاری جشنواره ملی ‌«شعر فارسی قرآنی» موجب جذب جوانان به قرآن می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره ملی قرآنی «شعر فارسی قرآنی» گفت: برگزاری این جشنواره موجب جذب جوانان به قرآن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی «‌شعر فارسی قرآنی» در شیراز گفت: ‌برگزاری جشنواره «شعر فارسی قرآنی» موجب جذب جوانان و افراد با‌استعداد و علاقه‌مندان به قرآن می‌شود، زیرا افرادی هستند که شدیداً به شعر و اشعار آیینی علاقه‌مند هستند لذا موجب تشویق و ترغیب آن‌ها به قرآن می‌شود، به‌ویژه در استان فارس که سوابق درخشانی در شعر و ادب فارسی داشته و دارند.

وی با تصریح اینکه برگزاری این جشنواره بازتاب کشوری و جهانی دارد، افزود: اصولاً برگزاری این‌گونه همایش‌های قرآنی باعث می‌شود تا استعداد و ذوق‌های نهفته شکوفا شود.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: اگر به‌موقع اطلاع‌رسانی شود و علاقه‌مندان به قرآن تشویق و ترغیب شوند و فرصت کافی هم به آن‌ها داده شود که بتوانند نبوغ و استعداد خود را نشان دهند، برای جامعه امروز و نسل جوان مفید و مؤثر است.

امام جمعه شیراز به ویژگی‌های اشعار قرآنی اشاره کرد و افزود: در ارتباط با ویژگی‌های این اشعار باید که این‌گونه اشعار ساده و روان باشد و حتماً محتوای قرآنی داشته باشد، اشعار هم تلفیقی از محتوای قرآنی و رسالت نبوی و اطاعت از ولایت و ائمه معصومین(ع) باشد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه این اشعار از عواقب معاصی و گناهان و راه‌های معالجه امراض روحی فرد و جامعه و ارایه راهکارهای عملی و قرآنی باشد، گفت: محتوای اشعار بشیر و نذیر و تشویق جوانان بر اینکه تمامی مشکلات فردی و اجتماعی فقط از طریق انس و عمل به قرآن قابل حل و فصل است و اینکه هرچه از قرآن و مفاهیم و عمل به قرآن فاصله بگیریم آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

نظر شما