مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:

فارس آماده حضور در جشنواره سراسری صدای عشایر می‌شود

۱۳۹۱/۱۰/۲۸ - ۱۸:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۵۳۲
فارس آماده حضور در جشنواره سراسری صدای عشایر می‌شود
فریدون فعالی از آماده شدن این اداره کل به منظور شرکت در جشنواره سراسری صدای عشایر در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، فریدون فعالی در نشست با معاونان و مسوولان این اداره کل با اشاره به برنامه ریزی‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راستای برگزاری هر چه غنی تر ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور فعال و پر رنگ استان‌ها از پرپایی جشنواره ملی صدای عشایر در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران خبر داد.

قائم مقام رییس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با مهم بر شمردن معرفی فرهنگ عشایر فارس به عنوان یکی از استان‌هایی که بیشترین جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است، این جشنواره را فرصتی مناسب دانست تا ظرفیت‌های فرهنگی استان فارس به بهترین نحو ممکن معرفی شود.

وی با بیان این که این جشنواره از 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود از تلاش این اداره کل جهت اعزام گروه‌های عشایری و گروه‌های هنری مرتبط جهت حضور در این جشنواره خبر داد و گفت: معرفی پوشاک عشایری، برپایی سیاه چادر و نمایش کوچ عشایر، راه اندازی غرفه شهدای عشایر فارس، آیین‌های سنتی، بازی‌های محلی، موسیقی و نوای عشایر، معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه عشایر، سفره‌های سنتی، پخت غذا و نان محلی، نمایشگاه عکس کوچ و آداب عشایری، معرفی اسب‌های عشایر، محصولات دامی، فرش و گلیم وبرپایی شب فرهنگی عشایر و معرفی آموزش و پرورش عشایر به‌صورف زنده موضوعاتی است که بدان پرداخته می‌شود.

فعالی فرهنگ عشایر فارس را که مشتمل بر هنر عشایر به ویژه در زمینه دست‌بافته‌ها است، سبک منحصر به فرد زندگی، پوشش، موسیقی، زبان، ادبیات و آیین‌ها و آداب و رسوم و ... را فرهنگی متعالی دانست که مایه مباهات و افتخار همه ایرانیان بوده و هست.

وی گفت: عشایر فارس که خود شامل طوایف، اقوام و گروه‌های متعددی هستند از دیرباز در شاخصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگ کشور تأثیرگذار بوده و همچنان نیز این پیوست فرهنگی فرهنگی ادامه دارد و خود می‌تواند به عنوان یک جاذبه مهم فرهنگی و گردشگری تلقی و مورد توجه قرار گیرد که لازم است در زمینه معرفی هر چه بیشتر این فرهنگ و تمدن غنی نهادهای فرهنگی و متولیان در فرهنگ در استان به وظایف خود بیش از پیش توجه داشته و در فرصت‌هایی نظیر این جشنواره همکاری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در پایان از آموزش و پرورش عشایر، اداره کل امور عشایر فارس، ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فارس، سپاه عشایر فارس و اداره کل ورزش و جوانان فارس که در این برنامه با اداره کل میراث فرهنگی فارس همکاری می‌کنند تقدیر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز