فرمانده سپاه فجر فارس:

یکی از مهمترین پیام‌های یادواره شهدا، خطاب به مسئولان و یادآوری وصیت‌های آن‌ها است

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ - ۱۶:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۹۷۳
یکی از مهمترین پیام‌های یادواره شهدا، خطاب به مسئولان و یادآوری وصیت‌های آن‌ها است
سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور گفت: یکی از مهمترین پیام های یادواره شهدا، خطاب به مسئولان است که دائما باید پیام شهدا را به خود یادآوری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور امروز در یادواره سه هزار و 500 شهید فارس در سالن شهید دستغیب شیراز بیان اینکه سربازان امید امروز و اینده کشور ما هستند، عنوان کرد: اگر امروز می گوییم اولین یادواره شهدای سرباز را در کشور برگزار می کنیم نه به این واسطه است که آن را به نام خود ثبت می کنیم بلکه به واسطه نعماتی است که خداوند به ما عطا کرده است.

وی افزود: در اردیبهشت 90 کنگره بزرگ سرداران و 14 هزار و 600 شهید ولایتمدار فارس برگزار شد و در راستای این اجلاسیه برگزاری یادواره ها که مطالبه خانواده شهدا بود در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: پس از گذشت دو سال و نیم کماکان این یادواره ها در حال برگزاری است، چرا که امروز آبرو، عزت و موجودیت ما در داخل و خارج از کشور حقیقتا مدیون شهدا است.

سردار غیب پرورر با اشاره به اینکه پاسداران، بسیجیان و ارتشیان استان فارس از همان روزهای اول دفاع مقدس پا در رکاب ولایت حاضر شدند و با بصیرت تام به امام(ره) لبیک گفتند، تصریح کرد: جوانان ما اهداف شهدای سرباز را در ذهن خود بسپارند، در حال حاضر 600 شهید از بین شهدای سرباز فارس مربوط به شهر شیراز است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان خاطراتی از سربازان استان فارس در دوران دفاع مقدس خطاب به حاضرین و سربازان گفت: در طول دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که قبل از شروع عملیات طوماری را با خون خود تائید کردند و در عملیات آمدند و تعدادی از آنها شهید و مجروح شدند که ای کاش آن طومار امروز بود و یکی دیگر از اسناد ارزشمند و پر افتخار استان فارس بود.

وی افزود: امروز هم اگر صحنه دفاع پیش آید جوانان ما کمتر از جوان های سال های اول انقلاب و جنگ نیستند و با عشق به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) در راه انقلاب و نظام جان خود را فدا می کنند.

وی بیان کرد: دنیا بداند که انقلاب بر الطاف و شانه های جوانان برومند ایران پاسداری کرد که این یک داستان خیال انگیز نیست که به یمن مکتب رهایی بخش اسلام و ولایت فقیه اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی این سال ها همه باید اعتراف کنیم که پای سفره شهیدان نشسته ایم، گفت: اگر امروز دولتمردان ما سرهای خود را با افتخار بالا گرفته و حرف می زنند به پشتوانه شهدای انقلاب است، زیرا دشمن تاریخ و پیشنیه این کشور را می داند.

سردار غیب پرور اضافه کرد: یکی از مهمترین پیام های یادواره شهدا، خطاب به مسئولین است که دائما می بایست پیام شهدا را به خود یادآوری کنند.

وی ادامه داد: استان فارس استانی مهم و ذی قیمت است به کسانی که مسئولیت پیدا می کنند می گوییم که این استان را خوب بشناسند؛ چرا که همواره بر ارزش های دین و مکتب تأکید داشته است.

سردار غیب پرور تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان و مدیران برای ترقی استان حرکت کنند آغوش ما به روی آنان باز است و آن عزیزان را به گرمی می پذیریم.

این یادگار دفاع مقدس توصیه کرد: من به استاندار جدید عرض می کنم که نخستین جلسه خود را دیدار با خانواده شهدا و دست بوسی آن‌ها بگذارد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه برخی که جریان فتنه 88 را رقم زدند یا در آن نقش داشتند، تصور نکنند که دوباره زمینه برای گرم شدن ماجراهای 88 فراهم شده است.

سردار غیب پرور در خاتمه خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه سال 88 نقش آفرینی کردند و رفوزه شدند برای خودشان جایی دست و پا نکنند؛ چرا که استان ما استانی ارزشمند به وجود مفاخر بزرگ و شهدای سرافزار هستیم.

در پایان این مراسم معنوی به 5 خانواده شهیدسرباز شناسنامه شهید اهداء و از تمبر یادبود شهدای سرباز استان فارس و همنچنین از 4 کتاب رو نمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز