در هفتمین گردهمایی مدیران و مسوولان دانشگاه شیراز تاکید شد

اهمیت ساختار سازمانی در اجرای مأموریت‌های دانشگاه

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۱:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۷
اهمیت ساختار سازمانی در اجرای مأموریت‌های دانشگاه
رییس دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت ساختار سازمانی در اجرای مأموریت‌های دانشگاه، اصلاح ساختار سازمانی دانشگاه شیراز را مستلزم بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف ساختارها دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس دكتر محمد مؤذنی رییس دانشگاه شیراز در مراسم افتتاحیه هفتمین گردهمایی یك روزه مدیران و مسوولان این دانشگاه در سخنانی با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در حالی سی و سومین سال حیات طیبه خود را شروع می كند كه قیام علیه حكومت های استبدادی در بسیاری از كشورها آغاز شده و موج حق طلبی و آزادی خواهی بسیاری از كشورهای جهان را فراگرفته است.

وی با اشاره به تحولات تونس و مصر ابراز كرد: نكته قابل تأمل آن است كه آمریكا و كشورهای غربی مدعی دموكراسی خواهی از حكومت های استبدادی مثل حكومت 30 ساله مبارك در مصر به روش های مختلف حمایت می كنند.

دكتر مؤذنی با آرزوی موفقیت برای حركت های حق طلبانه و آزادی خواهانه در سراسر جهان خاطر نشان كرد: مشكل اصلی و نگرانی بزرگی كه در مورد این نهضت ها وجود دارد عدم برخورداری از نعمت رهبری است، همان نعمت بزرگی كه انقلاب اسلامی را در كشور ما به پیروزی رساند و در 32 سال گذشته نیز این انقلاب بزرگ را از گردنه های سخت عبور داد.

رییس دانشگاه شیراز در ادامه اظهار داشت: هفتمین گردهمایی مدیران و مسوولان دانشگاه شیراز به منظور بحث و بررسی در خصوص ارتقای اخلاق علمی و حرفه­ای، ارتقای بهره­ وری، بررسی نقاط قوت و ضعف «طرح كارآیی» دانشگاه شیراز، روش های اجرایی ماده 32 آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و بررسی ساختار سازمانی دانشگاه شیراز برگزار می شود.

دكتر مؤذنی در ادامه با اشاره به برخی از مشكلات و چالش های دانشگاه شیراز، بر لزوم توجه به اخلاق علمی و حرفه ای در بین اعضای هیأت علمی تأكید كرد و افزود: استاد در دانشگاه یك عنصر فرهنگی است و از او انتظار می رود وظایف آموزشی و پژوهشی خود را با تعهد و دلسوزی كامل انجام دهد و از طرفی الگوی تعلیم و تربیت برای دانشجویان باشد. در دانشگاه نظام جمهوری اسلامی اخلاق و رفتار یك استاد باید ترویج دهنده اخلاق اسلامی و فضایل انسانی باشد.

دكتر مؤذنی با تأكید بر لزوم افزایش بهره وری در همه عرصه های علمی و فرهنگی اظهار داشت: در یك مجموعه بزرگ علمی مثل دانشگاه شیراز با حدود 600 عضو هیأت علمی متخصص و 3000 دانشجوی كارشناسی ارشد و دكترا انتظار می رود، از این توان علمی و تخصصی برای ارتقای بهره وری، اثربخشی و كارآمدی هرچه بیشتر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اداری استفاده شود.

رییس دانشگاه شیراز ادامه داد: با گذشت 6 سال از اجرای طرح كارآیی در این دانشگاه باید نقاط قوت طرح مذكور تقویت و اشكالات آن برطرف شود تا حداكثر اثر بخشی را در ارتقای توانمندی آموزشی و پژوهشی دانشگاه داشته باشد.

وی در ادامه گفت: انتظار می رود یك سیستم پویا و فعال دانشگاهی دارای مكانیسم های قوی و دقیق برای شناسایی افراد ضعیف باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز