فرماندار شهرستان شیراز:

تدوین برنامه‌های فرهنگی پربار و با کیفیت در مراسم اعتکاف ضرورت دارد

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۵۸۶۵
تدوین برنامه‌های فرهنگی پربار و با کیفیت در مراسم اعتکاف ضرورت دارد
فرماندار شهرستان شیراز بابیان اینکه مساجد برای ایام اعتکاف آمادگی کامل دارند بر لزوم تدوین برنامه‌های فرهنگی پربار و با کیفیت برای برگزاری مراسم اعتکاف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا مصطفی امیری در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسان‌ها با توشه معنوی، اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر به زندگی خود ادامه داده و خود را برای حرکت به سمت تعالی و جهاد در راه خدا آماده سازند.

وی با بیا ن اینکه مراسم معنوی اعتکاف، راهی است که به سوی پالایش جسم و جان از آلودگی‌ها ختم می‌شود، افزود: این فریضه الهی یکی از معروف‌های مهم در تقویت باورهای دینی و اعتقادی و تهذیب نفس می باشد که خوشبختانه این سنت حسنه با فعالیت خوب متولیان امر طی چند سال اخیر با استقبال بسیار خوب جوانان شیرازی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مساله در مدیریت اعتکاف جذب جوان ها است، خاطرنشان کرد: اعتکاف بیش از هر مراسم دیگری با حضور جوانان شور و نشاط دارد و مشتریان اصلی این برنامه بی نظیر نیز در طول سال ها جوانان بوده اند و باید بیش از پیش به این مقوله اهمیت داده شود و امسال نیز باید علاوه بر تبلیغات برای حضور جوانان از ظرفیت نسل جوان در برگزاری مراسم فرهنگی استفاده شود و بهتر است کارها نیز به خود جوانان واگذار شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز تدوین برنامه های فرهنگی پربار و با کیفیت را برای برگزاری مراسم اعتکاف ضروری دانست و افزود: اعتکاف مبارزه با جنگ نرم دشمنان است و که در این راستا مسئولان هیات مذهبی شهرستان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از مراسم اعتکاف در راستای اعتلای فرهنگی استفاده شود و نقش روحانیت در این مراسم و مبارزه با این هجمه فرهنگی باید پررنگ‌تر باشد.

وی ادامه داد: اعتکاف امسال نیز همچون سالهای قبل باید باشکوه و عزت خاصی برگزار شود و هم دست اندرکاران همه تلاش خود را جهت رفاه مومنین متکلف بکاربندند.

امیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده اند، افزود: یکی از زمینه هایی که می توان در کشور کار فرهنگی کرد همین مراسم های معنوی اعتکاف است که باید در اجرای برنامه های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم و بسته های فرهنگی کاربردی در مراسم معنوی اعتکاف تهیه شود.

گفتنی است؛ در این جلسه مسائلی از قبیل تامین امنیت معتکفان در مساجد، وضعیت بهداشتی مساجد، اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل پخش فیلم های احیای ارزش‌های دینی در قالب لوح های فشرده مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خلاصه ای از برنامه های خود را در زمینه برگزاری مراسم اعتکاف ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز