فرماندار شهرستان فیروزآباد :

آموزش های امداد و نجات رمز کاهش خسارات ناشی از حوادث است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۳:۳۲:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۱۵۷
آموزش های امداد و نجات رمز کاهش خسارات ناشی از حوادث است
فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت : آموزش های لازم امداد و نجات و تعامل اکیپ های امدادی رمز کاهش آمار خسارت حوادث پیش بینی نشده در این شهرستان بود .

به گزارش خبر گزاری برنا از فیروزآباد ،ابراهیم استوار میمندی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران این شهرستان در فرمانداری برگزار شد با اشاره به هفته ایمنی اظهار داشت : بلایای طبیعی یکی از مولفه هایی است که می تواند هر منطقه ای را تهدید و موجب تخریب زیرساخت های آن منطقه شود .

وی افزود : پیشگیری و پیش بینی شرایط مخاطره آمیز یکی از مهمترین راه کار هایی است که باید در دستور کار مدیریت بحران هرشهرستان قرار گرفت .

فرماندار شهرستان فیروزآباد ادامه داد : ما در راستای پیشگیری مخاطرات طبیعی و کاهش اثرات بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه به دنبال ایجاد فرهنگ سازی هستیم و مردم را با نحوه مقابله و محافظت خود از این مخاطرات آشنا شوند .

استوار میمندی اضافه کرد : خطرات طبیعی که معمولا شهرستان ما را تهدید میکند اعم از زلزله ، سیل و خشکسالی که حوادث آتش سوزی را به دنبال دارد می باشد .

وی بیان داشت : خساراتی که از جانب خشک سالی شهرستان را به چالش و مشکل مواجه میکند بسیار بیشتر از مخاطرات سیل و زلزله است و این مقوله خشک سالی را می توان با فرهنگ سازی ، بهینه سازی مصرف آب و تغییر الگوی کشت و روش شیوه های نوین آبیاری می توان با این بحران کم آبی مقابله کرد و خسارت ها را به حد اقل رساند .

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد با اشاره به مقوله زلزله ابراز داشت : میتوان با آگاه سازی در مقاوم سازی ساختمان ها و اجرای دقیق آیین نامه های دو هزار و 800 در شهرستان و نظارت نظام مهندسی بر ساخت و ساز ها در شهرستان به خصوص در حوزه روستایی ساختمان ها ، به نحوی مقاوم سازی کنیم که در برابر زلزله شش و نیم تا هفت ریشتر مقاوم باشد .

استوار میمندی گفت : در استان فارس با نتیجه آماری زلزله درصد سال گذشته بیشتر زلزله های ویرانگر بین چهار تا شش و نیم ریشتر نشان داده شده است .

وی خاطر نشان کرد : در خصوص سیل دسته بندی منطقه از نظر سیل خیز بودن و ایجاد سدهایی که در منطقه احداث شده مانند سد هایقر و تنگاب و در واقع سدهای کنترل سیلاب هستند که کمک قابل توجهی به مناطق پایین دست ایجاد می کند .

رئیس ستاد بحران شهرستان فیروزآباد تصریح کرد : سال جاری در استان فارس آتش سوزی های بسیاری صورت گرفت که شهرستان فیروزآباد یکی از شهرستان هایی بود که به دلیل اقدامات به موقع و سریع نسبت به شهرستان های دیگر کمترین خسارت را دید .

وی ادامه داد : آموزش های لازم امداد و نجات و تعامل اکیپ های امدادی رمز موفقیت در کاهش به حد اقل رساندن آمار خسارت این شهرستان بود .

استوار میمندی بیان داشت : با توجه به پوشش گیاهی منابع طبیعی و جنگلها همه موظفیم در ایجاد فرهنگ سازی و حفظ پوشش کیاهی به عنوان یکی از منابع جذب گردشگر تلاش کنیم و نگذاریم با بی توجهی مناطق سر سبز شهرستان نابود شود .

فرماندار شهرستان فیروزآباد همچنین از ایجاد برنامه های متنوع ایمنی از جمله مانورهای زلزله و بلایای طبیعی ، ایجاد نمایشگاه ها و دوره ها و همایشهای مختلف مقابله با بلایای طبیعی و...در این هفته خبر داد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز