گزارش برنا از پایان ۲۰ سال انتظار:

طرح تعریض جاده ترانزیتی دشت ارژن اجرایی شد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۱:۵۹:۱۹
کد خبر: ۲۳۳۴۷۸
طرح تعریض جاده ترانزیتی دشت ارژن اجرایی شد
پس از 20 سال انتظار طرح تعریض جاده روستای دشت ارژن از توابع شیراز، در محور ترانزیتی شیراز به استانهای جنوبی بوشهر و خوزستان ،با تدبیر فرماندار شیراز اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از شیراز ، طرح تعریض مسیر روستای ارژن در 60کیلومتری غرب شیراز ، در محور ترانزیتی شیراز به استانهای جنوبی "بوشهر و خوزستان" پس از گذشت 20 سال ، با تدبیر فرماندار شیراز و دو مرحله حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان شیراز طی سال جاری در بخش ارژن و نیز تشکیل شورای اداری شهرستان در این روستا با همدلی و همراهی اهالی روستا به مرحله اجرا رسید.

طبیعا زیبا ، آب و هوای فرحبخش به همراه احداث حدود 200 باب مغازه که غالبا غیر استاندارد ساخته شده بودند و نیز ده ها رستوران در حاشیه جاده کم عرض و پرتردد که از میان روستای ارژن می گذرد ،موجب شده بود که مسافران، این روستا را به عنوان مهمترین توقفگاه بین راهی در این مهورانتخاب کنند و این امر در بسیاری از مواقع به ویژه ایام تعطیل موجب ترافیک شدید در این محور می شد.

طی سالهای گذشته ، ترافیک طولانی مدت در دو سوی مسیر منتهی به این روستا هم موجب طولانی شدن زمان سفر و هم بعضا موجب بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیری برای اهالی روستا و مسافرین شده بود ، لذا به همین دلیل بحث تعریض و اصلاح این مسیر از حدود 20 سال پیش مطرح گردید ، اما عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و عدم تشریح طرح برای اهالی روستا و کم توجه ای به نظرات آنهاموجب شده بود که تعریض این مسیر تنها به عنوان یک طرح بر روی کاغذ باقی بماند.

آنچه مسلم است، لازمه این طرح برای خروج از مرحله کاغذی و رسیدن به مرحله عملی و اجرایی نیاز به تدبیر، مدیریت جهادی و همدلی مردم و مسئولین داشت ، که خوشبختانه این امر در دو مرحله حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در میان مردم این منطقه به مرحله اجرا رسید و در کمترین زمان ممکن تا به امروز بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا ، فرماندار شهرستان شیراز در سومین بازدید خود طی سال جاری از بخش ارژن با حضور در محل اجرای این طرح ، به خبرنگاران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و بمنظور تسهیل تردد ظرف دو ماه آینده عملیات تعریض این جاده به پایان خواهد رسید.

مصطفی امیری ، اظهارداشت: این جاده در طراحی جدید از جاده اصلی به بزرگراه تغییر و در چهار لاین به صورت دو مسیر تند رو و دو مسیر کندرو و توقف تغییر پیدا می کند.
او افزود: برای جابه جایی تیرهای برق، فیبرنوری وخط انتقال و انشعابات گاز ، دستگاه های مربوطه اقدامات لازم را آغاز کرده اند.

امیری اضافه کرد:پس از تعریض این مسیر ، بازارچه جدید با راه اندازی مغازه های نوبنیاد که هم مسائل ایمنی و مهندسی ساخت و هم مسائل بهداشتی در ساخت آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت، راه اندازی می شود و موجب رونق گردشگری در این منطقه خواهد شد.

فرماندار شیراز با اشاره اراضی در نظر گرفته شده جهت ایجاد بازارچه جدید افزود: این اراضی پیشتر از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن شهرستان شیراز واگذار شده است .

او گفت: از نظر اهالی و شورای روستا ، نرخ در نظر گرفته شده از سوی بنیاد مسکن برای واگذاری این زمینها مناسب نیست ، لذا امیدواریم با رایزنی هایی که صورت گرفته زمین با قیمت مناسب تری به متقاضیان واگذار شود.

لازم به ذکر است که کار تخریب و خاک برداری لاین جنوب به شمال این مهور به طور کامل انجام شده و کار تخریب لاین شمال به جنوب نیز همزمان در حال اجراست.

نظر شما