سرپرست استانداری فارس:

فعالیت فرهنگی نیازمند اراده مدیران است

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۳۱:۱۵
کد خبر: ۶۰۹۱۱
فعالیت فرهنگی نیازمند اراده مدیران است
سرپرست استانداری فارس از اراده و باور فرهنگی به عنوان مهمترین عنصر فرهنگ سازی و بازگشت به هویت فرهنگی، در فعالیت مدیران یاد كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرپرست استانداری فارس از اراده و باور فرهنگی، به عنوان مهمترین عنصر فرهنگ سازی و بازگشت به هویت فرهنگی، در فعالیت مدیران یاد كرد.

 سید فرهاد سجادی در بازدید از نمایشگاه تابستانه كتاب در شهر مقدس شیراز، با بیان اینكه موضوع فرهنگ و فرهنگ سازی با فعالیتی مستمر و دارای قدمت تاریخی به دست آمده است، گفت: باید به كاركرد مهم هنرمندان و فرهیختگان، اعتماد و باور داشته باشیم و اكنون نیز ما برای رسیدن به اهداف فرهنگی خود، بیش از اعتبار به اراده و باور در میان مدیران و دست اندر كاران مباحث فرهنگی نیاز داریم.

وی با اشاره به جایگاه و پیشینه غنی فرهنگی فارس و شهر مقدس شیراز و لزوم پرداختن به این موضوع مهم، افزود: دولت باید بستر ساز توسعه فرهنگی باشد و هنرمندان و فعالان فرهنگی نیز باید به همراه مدیران این بخش، فرهنگ ناب اسلامی ایرانی را ترویج دهند، زیرا این عرصه ای است كه به فعالیت هر چند اندك همگان، نیاز دارد.

* كتاب، رسانه ای رقابت ناپذیر در برابر تهاجم فرهنگی

سرپرست استانداری فارس خاطر نشان كرد: هنرمندان میزبان تاریخ هستند و برپایی نمایشگاه های فرهنگی با داشتن فرصت مهم آموزشی و تربیتی، امكان پیاده شدن از قطار روز مرگی و زندگی ماشینی را فراهم كرده می كند.

دكتر سجادی با تاكید برنقش مهم كتاب و كتاب خوانی و و تقدیر از دست اندر كاران برپایی نمایشگاه تابستانه كتاب، تصریح كرد: محیط فراهم شده برای كتاب خوانی و معرفی كتاب، در واقع محل خرد ورزی و كسب علم و معرفت است.

وی از كتاب به عنوان رسانه رقابت ناپذیر با سایر رسانه های نوین یاد كرد و افزود: تا كنون هیچ یك از ابزارهای نوین رسانه ای، توانایی رقابت و برابری با كتاب را نداشته است و باید برای مقابله با تهاجم های فرهنگی، سود بیشتری از توانایی های فرهنگی كتاب ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز