فرماندار خرم بید:

رشته‌های دانشگاهی با توجه به قابلیت مناطق طراحی شوند

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۵:۵۶:۱۴
کد خبر: ۶۱۰۰۲
رشته‌های دانشگاهی با توجه به قابلیت مناطق طراحی شوند
فرماندار خرم بید گفت: دانشگاه ها به ایجاد رشته ها با توجه به قابلیت مناطق توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، داود ایوبی، فرماندار خرم بید، گفت: به منظور جلوگیری از بیكاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهها و پركردن خلأ نبود بعضی رشته های مورد نیاز شهرستان ها، دانشگاهها به ایجاد رشته های مورد نیاز مناطق اقدام کنند.

وی كه در جلسه هم اندیشی مدیران دانشگاه آزاد منطقه یك كشور و صفاشهر سخن می گفت افزود: بعضی رشته های خاص انگار طالع شروع واحدهای دانشگاهی را به نام خود ثبت كرده اند، این در حالی است كه هیچگونه زمینه اشتغال این گونه رشته ها فعلا مقدور نیست كه این امر موجب اشباع فارغ التحصیلان و بیكاری آنها را موجب شده است كه پس از سال ها تلاش و صرف هزینه های مادی و معنوی موجب تحت الشعاع قرار داده شدن تحصیلات دانشگاهی شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم بید اظهار داشت: در شهرستان خرم بید به عنوان پایتخت سنگ های تزئینی ایران كه دارای منابع عظیم سنگ مرمریت است، دانشگاههای آن اعم از آزاد اسلامی و پیام نور هیچ توجهی به این قابلیت نداشته اند كه رشته های متناسب با آنها تربیت کنند.

وی ادامه داد: این امر موجب ارتقا صنعت شهرستان و بهره وری از منابع موجود می شد و از شیوه های سنتی سنگبری كه موجب هدر رفت قسمت عظیمی از سنگها می شد جلوگیری و از صادرات كوپ سنگها كه بدون هیچگونه فراوری با كمترین قیمت به بازارهای منطقه صادر می شود می شد.

رییس كمیسیون دانشجویی شهرستان خرم بیدپیشنهاد نمود: با كمك فرمانداری یك دانشكده تخصصی سنگ و معدن در صفاشهر راه اندازی گردد تا پایتخت سنگهای تزئینی ایران به زیور علم تخصصی سنگ نیز آراسته گردد و به عنوان الگویی برای استان و كشور تربیت كننده نیروهای متخصص و كارآمد شود.

در این جلسه كه دكتر سبحانی مشاور ارشد رییس دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه یك كشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یك حضور داشتند عملیات اجرایی سالن سلف سرویس و سالن ورزشی چند منظوره كلنگ زنی شد.

شهرستان خرم بید دارای 4 واحد دانشگاهی آزاد اسلامی و پیام نور در شهرهای صفاشهر و قادرآباد است.

نظر شما