استقبال از مولود نیمه شعبان با موسیقی مقامی در بوانات

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۲۶۲۴
استقبال از مولود نیمه شعبان با موسیقی مقامی در بوانات
در شهرستان بوانات بر اساس یک سنت قدیمی، شب میلاد امام زمان(عج) نوازنده‌های موسیقی مقامی با نواختن سرنا، کرنا و نقاره نوید بخش تولدی آسمانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسین برزگر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات با اعلام این خبر که بر اساس یک سنت قدیمی در شهرستان بوانات، در شب میلاد امام زمان (عج) نوازنده های موسیقی مقامی با نواختن سرنا، کرنا و نقاره نوید بخش تولدی آسمانی می شوند، گفت: همه ساله مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) در مساجد، گلزار شهدا، حسنیه ها و همچنین در پارک شهر بوانات با شکوهی خاص برگزار می شود.

وی افزود: توزیع شربت و شیرینی بین مردم، چراغانی خیابان ها، سردرب مساجد، تکایا، ادارات و نهادها نیز که در گرامیداشت نیمه شعبان، چهره این منطقه را دگرگون می کند. 

برزگر گفت: جمع کثیری از مردم بوانات همانند سال های گذشته با حضور در جشن نیمه شعبان که به همت شهرداری واداره فرهنگ وارشاد اسلامی در پارک شهر بوانات برگزار می شود از ویژه برنامه های این مراسم شامل مراسم موسیقی سنتی مقامی ، میان پرده نمایشی و مسابقات فرهنگی و تفریحی استفاده می کنند.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات همچنین بیان داشت: در مراسم جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) به افرادی که نام آنها مزین به نام مهدی، مهدیه و نرجس باشد هدایای ویژه اهدا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز