سجادی: تولید نسخه نجات بخش بیكاری است

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۵۱:۳۷
کد خبر: ۶۲۶۵۷
سجادی: تولید نسخه نجات بخش بیكاری است
سرپرست استانداری فارس از تغییر فرهنگ و نگاه اشتغال و جایگزین شدن مبحث تولید به عنوان مهمترین عامل حل مشكلات بیكاری در استان فارس یاد كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، فرهاد سجادی، سرپرست استانداری فارس از تغییر فرهنگ و نگاه اشتغال و جایگزین شدن مبحث تولید، به عنوان مهمترین عامل حل مشكلات بیكاری در استان فارس یاد كرد.

وی در ششمین جشنواره امتنان از كار آفرینان برتر استان فارس در شهر مقدس شیراز، اظهار داشت: موضوع كار و ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه ها و نگرانی ها در طول فعالیت من در استان فارس بوده است و با همین هدف نیز تابلوی كار سیاسی را در استان فارس پایین آورده ام، زیرا فارس بدون نیاز به فعالیت سیاسی، ذاتاً از خصلت های سیاسی برخوردار است.

وی با تاكید بر لزوم توجه به منویات رهبر حکیم انقلاب در اداره امور و اجرای تعهدات دولت در خدمتگذاری صادقانه و بی منت به مردم شریف، افزود: وحدت مهمترین پیام و خواسته رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، از همه مسئولان كشور است و به همین دلیل نیز مدیریت ارشد فارس، با هدف تحقق این منویات و در راستای ادای تكالیف خدمت گذاری، دست سایر مسئولان و دست اندر كاران اجرایی و سیاسی استان را به گرمی می فشارد.

* استقرار گفتمان كار در استان فارس راهكار اثر بخش رفع معضل بیكاری

سرپرست استانداری فارس با ابراز خرسندی از اعتماد ایجاد شده در میان مجموعه مسئولان استان فارس و با اشاره به نگرانی های آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر مقدس شیراز در خصوص مشكلات اشتغال استان بیان داشت: منافع و حقوق مردم مهمترین عامل مشترك در ابراز نگرانی از سوی مسئولان است و دغدغه های نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس نیز دغدغه مدیریت ارشد استان است.

سجادی با تاكید بر این موضوع كه باید به جای پیدا كردن مقصر، به دنبال اصلاح ساختار ها و ارائه راهكار حل مشكل باشیم، گفت: خوشبختانه اجماع صورت گرفته در فارس مسیر خوبی را برای حل مشكلات استان به خصوص در بخش تولید و اشتغال پیش روی مسئولان قرار داده است.

وی با اعلام این موضوع كه در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در «سال جهاد اقتصادی» حتی شاهد ورود مدیران سیاسی فارس به مباحث اقتصادی استان هستیم تصریح كرد: تكیه به اشتغال دولتی و تفكر پشت میز نشینی از مهمترین علل مشكلات اشتغال استان فارس است كه با همت مجموعه مسوولان استان استقرار گفتمان كار در فارس راهكار اثر بخش تامین نیاز استان در موضوع اشتغال است.

*ارزیابی عملكرد مدیران بر اساس جذب سرمایه های مولد

سرپرست استانداری فارس با تاكید بر این موضوع كه كار باید بر پایه تولید باشد و به همین نسبت تولید نیز باید برمبنای سرمایه گذاری شكل گیرد، تصریح كرد: توسعه بخش خصوصی و تعاونی های مولد در استان فارس تنها عامل نجات استان از مشكلات اقتصادی و معضل بیكاری است.

سجادی خاطرنشان كرد: مدیران استان فارس باید بدون تكیه به منابع دولتی به دنبال جذب منابع جدید سرمایه های مولد باشند و بر همین اساس نیز عملكرد مدیران در میزان تحقق این امر ارزیابی می شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح راه آهن شیراز - جهرم – لار - بندر عباس با مشاركت 85 درصدی و اعتبار12 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در استان فارس، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان خاطر نشان كرد: با نگاه دولتی به دنبال جذب بخش خصوصی نباشید، زیرا ساختار منسوخ و كند این نگاه جهش و شتاب مورد نظر دولت را در جذب بخش خصوصی تامین نمی كند و ما در این خصوص به حركتی انقلابی و جهادی مدیران نیاز داریم.

* اصلاح قوانین كار و سرمایه گذاری عامل موثر در تحقق اهداف توسعه ای بخش خصوصی

سرپرست استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف دولت در كوچك سازی و واگذاری امور به بخش غیر دولتی، گفت: تغییر فرهنگ و نگاه اشتغال و جایگزین شدن مبحث تولید، به عنوان مهمترین عامل حل مشكلات بیكاری در استان فارس است، زیرا نگاه های لوكس و فرهنگ غلط پشت میز نشینی، مانع از استقبال از تولید و ایجاد بستر های مناسب شده است.

سجادی اصلاح قوانین كار و سرمایه گذاری را از دیگر عوامل موثر در تحقق اهداف توسعه ای بخش خصوصی دانست و بیان داشت: تكیه بیش از حد بر موضوع كار و عدم تناسب موضوعی برخی قوانین در این حوزه، تولیدكنندگان را از موضوع حفظ جریان تولید باز داشته است و در این راستا نباید حل مشكلات این بخش را با پاك كردن صورت مسئله رها كنیم.

گفتنی است ششمین جشنواره استانی امتنان از كارآفرینان برتر استان فارس، با تجلیل از 17 نفر از برترین ها در بخش های صنعت، خدمات و كشاورزی در شهر مقدس شیراز پایان یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز