سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز منصوب شد

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۹:۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۹۲۶۳
سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز منصوب شد
با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز معرفی شد.

به گزارش برنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، مراسم معارفه‌ سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز با حضور رییس دانشگاه، معاون امور دفاتر و اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تنی چند از مدیران و مسوولان این ‌دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمودی، سرپرست پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با الطاف الهی و درایت حضرت امام خمینی (ره) و تقویت مقام معظم رهبری با اهداف تبیین، توسعه و تعمیق باورهای اسلامی دانشگاهیان و رشد سیاسی محیط دانشگاهی، حمایت و همفكری تشكل‌های دانشجویی و مقابله با افكار انحرافی شكل گرفته است.

وی گفت: در طول دوران سرپرستی‌ام در دو حوزه‌ی برون دانشگاهی و درون دانشگاهی فعالیت‌هایی انجام شد كه مهم‌ترین فعالیت‌های برون دانشگاهی، دیدار با علمای بزرگ استان، ارتباط نزدیك با دانشگاهیان، برگزاری جلسات اخلاق برای اساتید، ارتباط صمیمی با دانشجویان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بود.

حجت‌الاسلام محمودی به فعالیت‌های درون دانشگاهی هم اشاره كرد و اظهار داشت: راه‌اندازی كمیته‌ی فرهنگی اساتید جدیدالورود و دانشجویان بورسیه؛ طرح عفاف و حجاب؛ تعیین نماینده‌ی فعال در كارگروه‌ها؛ فعال‌سازی دفتر هم‌اندیشی اساتید و حضور در هیأت اجرایی جذب از جمله‌ی آن‌ها می‌باشد.

رییس دانشگاه شیراز هم ضروری‌ترین نیاز فضای فرهنگی جامعه و بویژه دانشگاه را، حاكمیت فرهنگ دینی و اسلامی عنوان كرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مسائل و مشكلات فرهنگی جامعه و دانشگاه‌ها را ساماندهی كنیم، راهی جز حركت به سوی حاكمیت فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه و دانشگاه نداریم. اگر می‌خواهیم دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها افزون بر توانمندی علمی، انسان‌هایی صالح، امانتدار و خدمتگزار به مردم باشند، باید در كنار برنامه‌های آموزشی، برای تقویت باورهای دینی دانشجویان نیز برنامه‌ریزی و تلاش كنیم.

مؤذنی افزود: جامعه‌ی ما از كامل‌ترین و جامع‌ترین برنامه‌ی فرهنگی برای تربیت انسان‌های صالح و امانتدار یعنی فرهنگ اصیل اسلامی برخوردار است؛ امّا متأسفانه بدرستی از این گنجینه‌ی گرانبها استفاده نمی‌كنیم.

رییس دانشگاه شیراز افزود: وقتی صحبت از فرهنگ دینی و اسلامی می‌شود، موضوع خیلی پیچیده نیست. دانشگاه اسلامی یعنی دانشگاهی كه در آن همه‌ی دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و كارمندان به تعالیم دینی كه ریشه در سرچشمه‌ی زلال وحی الهی دارد، پا‌یبند بوده و به احكام اسلامی عمل نمایند.

مؤذنی در بخش پایانی سخنان خود، به جایگاه و رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اشاره كرد و بیان داشت: ما نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را متولی اصلی معرفی فرهنگ اصیل اسلامی در دانشگاه می‌دانیم و اگر فرهنگ اسلامی آن‌گونه كه هست بدرستی معرفی شود، همه‌ی جوانان و دانشجویان را شیفته‌ی خود خواهد نمود.

وی در پایان، از زحمات صادقانه و تلاش‌های مسؤولانه‌ی حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی در مدت تصدی مسؤولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز تشكر و قدردانی نمود و برای حجت‌الاسلام و المسلمین نیری در سمت جدید آرزوی موفقیت كرد.

سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز هم طی سخنانی اظهار داشت: نهاد نمایندگی با هدفی متعالی و در راستای ایجاد دانشگاه مؤمن و متعهد به هدایت الهی و در جهت تبیین ارزش‌های اسلامی و تعمیق آزادی‌های دینی، سیاسی و اعتقادی بر اساس اهداف و وظایف معینی شكل گرفته است.

حجت‌الاسلام جواد نیری، دستیابی به اهداف فوق را تأكید و تلاش جدی بر حركت‌های زیربنایی و عمیق فرهنگی و ایجاد و تقویت روحیه‌ی تحرك و مشاركت فعال دانشجویان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه‌ها عنوان كرد.

وی سیاست‌های كلی و خط‌مشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز را حركت بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، همكاری حداكثری با تشكل‌ها و نهادها و حركت‌های اسلامی دانشگاهی و دانشجویی بیان داشت و گفت: اهم فعالیت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سطح دانشگاه برای اساتید، دانشجویان و كاركنان خواهد بود.

معاون امور دفاتر و اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام محمودی، سرپرست پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز، جایگاه این نهاد را ارزشمند و متعالی عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: به همّت مسؤولان دانشگاه و سرپرستی نهاد نمایندگی، فضایی سرشار از شور و نشاط دانشجویی و با صمیمیت ایجاد شود تا دفتر نهاد نمایندگی بتواند به رسالت و وظایف خود جامه‌ی عمل بپوشاند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا مستشاری طی سخنانی اظهار داشت: در نهاد نمایندگی رهبری از تسامح و تساهل خبری نیست و در این فضا تلاش برای ترویج احكام اسلامی و پی‌گیری مطالبات رهبری است و مسؤولان نهاد با شور دانشجویی، این موضوع را هدایت و نظارت می‌كنند.

نظر شما