عابدین: خیرین فارس چراغ اشتغال‌زایی استان را روشن کنند

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۴۴:۱۳
کد خبر: ۷۷۳۰۰
عابدین: خیرین فارس چراغ اشتغال‌زایی استان را روشن کنند
استاندار فارس با تقدیر از فعالیت انجمن خیرین مسكن ساز استان فارس خواستار ورود خیرین استان به عرصه اشتغالزایی شد و گفت: شما باید چراغ اشتغال زایی استان فارس را روشن كنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از شیراز، حسین صادق عابدین، استاندار فارس در جلسه دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن خیرین مسكن ساز استان فارس، با اشاره به ارزش فعالیت خیرین و ویژگی های مختص آنان در ورود به عرصه امور خیر در جامعه، اظهار داشت: رفع گرفتاری و بر آورده كردن نیازهای افراد از ارزشمندترین امور توصیه شده در آیین انسان ساز اسلام و سلوك ائمه اطهار(ع) است و فعالیت در این عرصه به ویژگی های خاص و ذاتی افراد باز می گردد.

وی با تاكید بر لزوم بهره گیری از فرصت های خدمتگزاری به افراد جامعه، اظهار داشت: در استان فارس برخی افراد به جای حمایت از سرمایه گذار، انگشت به چشم وی می كنند و متاسفانه این موضوع به یك معضل و مشكل فرهنگی تبدیل شده و باید با فرهنگ سازی به دنبال اصلاح آن باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس كنار گذاشتن سنت های غلط را از مهمترین نتایج اشتغال زایی از سوی خیرین دانست و افزود: برخی افراد فكر می كنند با جلوگیری غیر معقولانه از كار كردن افراد، به جامعه خدمت می كنند كه متاسفانه همین افراد در طرح مشكلات و سیاه نمایی استان فارس بسیار فعالند.

عابدین گفت: باید برای رسیدن استان فارس به جایگاه واقعی و مورد وثوق همگان، تلاش بیشتری انجام شود و ما رسیدن به این اهداف را در گرو احساس مسوولیت خود مردم استان فارس می دانیم، چرا كه بدون همكاری مردم، تحقق اهداف توسعه ای بسیار دشوار خواهد بود.

وی با تاكید بر لزوم ایجاد فرصت های تولید ثروت و افزایش توان اقتصادی برای آحاد مختلف مردم فارس تصریح كرد: از ثروتمند شدن و افزایش توان اقتصادی تك تك مردم فارس شاد و خرسند می شویم و در این راستا باید روش و الگوی مناسب تری برای حمایت از سرمایه گذاران برنامه ریزی و اجرا شود.

استاندار فارس همچنین بیان داشت: در استان فارس فرصت های بسیار زیادی برای ایجاد ارزش افزوده، از محصولات تولیدی وجود دارد كه در این خصوص ضروری است برای جلوگیری از خروج گندم خام از استان فارس و همچنین عرضه گسترده تر محصولات صنایع دستی برنامه ریزی و فعالیت جدی تری انجام شود. 

عابدین با تقدیر از فعالیت انجمن خیرین مسكن ساز استان فارس خواستار ورود خیرین استان به عرصه اشتغالزایی شد و خاطر نشان كرد: اشتغالزایی را باید از فعالیت های كوچك و خرد آغاز كرد و در این مسیر باید از برند سازی و تبلیغات گسترده برای تولیدات و محصولات بومی بهره گرفت.

وی با تاكید بر این موضوع كه اشتغال زایی یكی از خداپسندانه‌ترین فعالیت ها در جامعه است، خطاب به خیرین استان فارس گفت: چراغ اشتغال زایی استان فارس را روشن كنید، زیرا با طی كردن این مسیر به سایر اهداف خیرخواهانه نیز دست خواهیم یافت و مجموعه مدیریتی استان فارس نیز برای تحقق این امر از هیچ حمایتی دریغ نخواهد كرد.

گفتنی است جلسه دیدار با اعضای انجمن خیرین مسكن ساز فارس با ارایه گزارش و نظرات اعضا این انجمن پایان یافت.

نظر شما