دستغیب: روز ملی شعر، باید روز اتخاذ تصمیم‌های کارساز در این زمینه باشد

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۹:۳۴:۴۸
کد خبر: ۷۷۴۵۱
دستغیب: روز ملی شعر، باید روز اتخاذ تصمیم‌های کارساز در این زمینه باشد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روز نباید در تقویم رسمی کشور محصور بماند، گفت: روز ملی شعر، باید روز اتخاذ تصمیم‌های کارساز در این زمینه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سید احمدرضا دستغیب، نماینده مردم شیراز روز ملی شعر و ادب فارسی را روزی متفاوت برای اهالی شعر دانست و ابراز داشت: این روز نباید در تقویم رسمی کشور محصور بماند؛ بلکه باید فرصتی برای تعامل و همدلی بیشتر اهالی شعر و ادب ایران باشد.

وی ادامه داد: بارها در رسانه ها اعلام شده که این روز باید متفاوت از روزهای دیگر سال باشد، اما باید دید پس از این همه سال که از نامگذاری این روز به نام روز ملی شعر می‌گذرد، چه تغییراتی در این عرصه ایجاد شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برگزاری مراسم و همایش‌های ویژه این روز، راهکاری تکراری و بی‌فایده است تصریح کرد: با برگزاری نشست‌هایی که درست همین روز برنامه ریزی و اجرا می‌شوند راه به جایی نمی‌بریم، بلکه برای این روز باید برنامه‌های عملیاتی از پیش تعیین شده داشته باشیم.

دستغیب ادامه داد: باید در طی سال جلسات هم اندیشی پیرامون ضعف‌ها و قوت‌ها در حوزه شعر برگزار شود و روز ملی شعر، روز اتخاذ تصمیم‌های قاطع و کارساز در این زمینه باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ضعف شعر در ترانه سرایی موسیقایی هستیم اظهار داشت: بن مایه‌های شعری بیشتر ترانه‌ها ضعیف است و هر چه زمان می‌گذرد بر این ضعف اضافه می‌شود.وی برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه شاعران را ضروری دانست و گفت: جلسات شعر که در طول سال برگزار می‌شود باید به دقت بررسی شود تا کاستی‌های موجود در این عرصه برطرف شود.

این استاد دانشگاه از تاثیر شاعران در تقویت بینش اجتماعی و سیاسی مردم جامعه این چنین یاد کرد: در گذشته دنیای ارتباطات به گستردگی امروز نبود و مردم از رسانه‌های کمتری برخوردار بودند، اما شاعران با تیزبینی و دقت مسایل مختلف اجتماعی را در حوزه‌های مختلف به زبان نرم شعر بازگو می‌کردند.

دستغیب ادامه داد: شعر از بیان نافذ شاعر تاثیر بیشتری بر آحاد اجتماع دارد و مسئولان فرهنگی باید با برنامه ریزی‌های منسجم در این زمینه از روز ملی شعر به عنوان فرصتی برای حل معضلات در این عرصه بهره برداری کنند.

نظر شما