فرمانده سپاه قدس:

دفاع مقدس از دیدگاه سردار سلیمانی

۱۳۹۱/۰۸/۲۸ - ۱۷:۴۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۹۰۷
دفاع مقدس از دیدگاه سردار سلیمانی
فرمانده سپاه قدس گفت: به لطف الهی امروز فرهنگ دفاع مقدس ما به الگوی مقاومت ملت‌های دنیا تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی طی سخنانی در یادواره شهید زین الدین و سرداران و 6 هزار شهید استان قم که با حضور خیل گسترده مردم، شخصیت‌های استانی و کشوری، رییس جامعه مدرسین و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با بیان این که شهید زین الدین بی شک یکی از برجسته ترین فرماندهان دفاع مقدس بوده است، به اهمیت و تاثیرگذاری جنگ 8 ساله اشاره کرد و گفت: ما در طول تاریخ اسلام، حادثه‌ای به جامعیت حادثه کربلا که امام معصوم(ع) در آن حضور داشته باشد، نداشته‌ایم و پس از آن ما جنگی با جامعیت دفاع مقدس که شباهت بالایی به حادثه کربلا داشته باشد، نداشته‌ایم؛ نه در بعد جنگی و نه در بعد فرهنگی که برگرفته از معنویت و دین باشد.

وی همچنین با اشاره به جامعیت دفاع مقدس در ابعاد گوناگون خود افزود: همین اجتماع بزرگ در این مراسم معنوی و نیز حضور میلیونی مردم در برنامه‌هایی چون راهیان نور در سطح کشور حقیقت ماندگاری و زنده بودن دفاع مقدس ملت ایران را می‌رساند.

سرلشگر سلیمانی اظهار داشت: شهید زین الدین و دیگر شهدا، همه کارهایشان برای خدا بود و این طور بود که در سنین کم توانستند آن گونه منشا خیر عظیم شده و در کنار علمای بزرگ شهر مقدس قم کارهای بزرگی برای عالم تشیع انجام دهند.

وی گفت: سپاه پیروز علی بن ابیطالب(ع) شجره طیبه‌ای است که شهید زین الدین در این استان نهال آن را برپا کرد.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به این که برگزاری این یادواره در واقع قدردانی و سپاسگزاری از همه شهدای این استان است، ابراز داشت: دفاع مقدس، معرف دین و مذهب ما بود؛ خیلی بعید است که در دنیا جنگی را بتوان پیدا کرد که بتواند معرف یک دین و مذهب باشد، کما این که امروز آمریکایی‌ها که در منطقه ما چندین جنگ به راه انداخته‌اند، اما هیچ کدام از آن‌ها واجد ارکانی از دین مسیحیت نبوده و نیست.

وی گفت: جنگ تحمیلی 8 ساله، تنها جنگی بود که برجسته ترین عالم دینی و بالاترین فقیه ما یعنی امام راحل که به تعبیر مقام معظم رهبری، بعد از معصومین(ع) بی نظیر بود، درباره آن فرمود که ما انقلابمان را از جنگ به دنیا صادر کردیم.

سرلشگر سلیمانی همچنین با بیان این که دفاع مقدس در تاریخ کشور ما تاثیر بسزایی بر جای گذاشته است، اظهار داشت: جنگ تحمیلی ما معرف یک ملت بود ، بر خلاف جنگ های دیگر همچون جنگ 33 روزه، 22 روزه و یا همین جنگ اخیر در غزه که پایان آن قابل پیش بینی است، اما با این همه این جنگ‌ها همچون دفاع مقدس ما، معرف یک ملت نبوده‌اند.

وی با اشاره به اصل مردمی بودن دفاع مقدس گفت: جنگ ما، مهم‌ترین و تنهاترین معرف ملت ایران در تاریخ بوده و خواهد بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در واقع هیچ مجتمعی در بعد اخلاقی و عرفانی، جامع تر و اثرگذارتر از دفاع مقدس نبوده است.

وی با بیان این که شهدایی چون زین الدین، همت و باکری و ... اسوه‌های کم نظیری در جنگ بودند، گفت: شهدای ما، معنویت، شهادت طلبی و ایثار را از امام (ره) آموخته بودند و این گونه بود که همچون مدار مغناطیسی بالاترین تاثیر را در جامعه گذاشتند.

فرمانده لشکر 41 ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس همچنین تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم فرماندهان شهید ما در دوران دفاع مقدس ما، سنت شکنی در ابعاد معرفتی جنگ بود.

وی افزود: این‌ها نسبت به قواعد نظامی کلاسیک سنت شکنی کردند و توانستند آن گونه حماسه‌های جاودان را در 8 سال دفاع مقدس خلق کنند.

سرلشگر سلیمانی بیان داشت: شهدای والامقامی چون زین الدین، همت، باکری، خرازی و حسن باقری که تلویزیون فیلمی از آن را در این ایام پخش می‌کند، این‌ها با وجود سن کمی که داشتند اما با توکل بر خدا و استعدادهای خود توانستند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: واقعا جای این سوال وجود دارد که چرا نام این‌ها این قدر درجامعه ما پرآوازه است و بین مردم این گونه علاقه و اشتیاق نسبت به آن‌ها ابراز می‌شود.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به رشادت این بزرگان در حراست از اصل اسلام و نظام اسلامی گفت: این شهدا، در معنویت گرایی، شهادت طلبی و مهم تر از همه در ترویج فرهنگ دینی، حقیقتا اسوه و الگو بودند.

وی اضافه کرد: اینان کسانی بودند که به هیچ وجه به دنبال پست و مقام و درجه و حق ماموریت نبودند بلکه در فضای معنوی و صمیمی جبهه و جنگ توانستند تحول بزرگی در درون خود و بعد در جبهه‌ها ایجاد کنند.

سرلشگر سلیمانی همچنین با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه تصریح کرد: به لطف الهی این فرهنگ امروز از مرزهای کشور ما عبور کرده و تاثیر آن را در تمام جبهه‌های مقاومت دنیا، مشاهده می‌کنیم و البته چه کسی است که نداند محور همه این مقاومت‌ها، الگوی دفاع مقدس ما بوده است.

وی گفت: اگر این حادثه در این دوره زمانی اتفاق نیفتاده بود، شاید به خوبی این الگو جا نمی‌افتاد، کما این که در عرصه مقاومت اسلامی منطقه، میزان تاثیرگذاری آن را از دفاع مقدس ملت ایران به خوبی مشاهده می‌کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس همچنین ابراز داشت: به راستی اگر روحانیت شیعه بخواهد، در بین همه دستاوردهای خود، نمایشگاهی از ابتدای مجاهدت علمای شیعه تاکنون را در معرض دید عموم بگذارد، نمایشگاهی جامع تر از نمایشگاه دفاع مقدس وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با دشمنان به ویژه در عرصه تهاجم فرهنگی نیاز به فرهنگ شهادت طلبی و یاری گرفتن از شهدای عزیز داریم چرا که دفاع مقدس امروز هم بیشترین تاثیر را بر جامعه ما می‌گذارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز