استاندار قم:

آماده باش دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مسافران نوروزی

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۷:۴۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۹۸۵
آماده باش دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مسافران نوروزی
استاندار قم با اشاره به افزایش چشمگیر حجم مسافرت‌ها به قم در ایام نوروز، لزوم آماده باش دستگاه‌های استان برای ارائه خدمات مطلوب نوروزی به زوار و مسافران را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، کرمرضا پیریایی در آخرین جلسه شورای اداری استان که در محل تالار معصومیه استانداری و با حضور اعضای این شورا برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به مراسم رسمی رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) در عراق اظهار کرد: در متن این همه فضای عاطفی معنوی و کار شکوهمند روحانی نقش و تاثیر ویژه هیات امناء ساخت ضریح که از اهالی قم هستند مایه افتخار و مباهات بود.
 
وی با اشاره به این که مراسم رونمایی ضریح جدید با شکوه و عظمت معنوی خاصی و با حضور جمعیت زیادی از مردم و مقامات کشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: مشیت الهی بر این بود که مردم متدین و ولایی قم در صحنه دیگری از صحنه‌های معنوی پیشتاز باشند و از این بابت خدای متعال را شاکر و سپاسگزاریم.

استاندار قم با بیان این که خاطرات و وقایع شور انگیز عملیات انتقال نهایی ضریح باید در قالب سفرنامه معنوی نوشته شود، گفت: حرکت کاروان ضریح که از قم شروع و با عبور از مسیر شهرهای مختلف کشور به عراق رسید سرشار از شور و احساسات وصف ناپذیر دینی و عشق و ارادت و تکریم بی نظیر مردم نسبت به اهل بیت(س) و امام حسین (ع) بود که باید ثبت و روایت شود.

پیریایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در ایام پایانی سال قرار داریم، این ایام را فرصت خوبی برای ارزیابی از نفس و یکسال کار و تلاش در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: این که چه میزان از وقت و منابع و امکانات خود را در صرف خدمت به مردم و رفع مشکلات و تنگناها به‌کار گرفته‎ایم، مساله مهمی است که باید مدیران در ارزیابی‌های این ایام به آن توجه داشته باشند.

استاندار قم مردم قم را شایسته بهترین خدمت دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های استان در سال جدید باید با تاسی از ولایت و با وحدت و همدلی، نهایت تلاش و جدیت خود را در ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر خدمت رسانی و انجام کارهای بزرگ به‌کار گیرند.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به انجام سلسله بازدیدهای میدانی از مناطق شهری و بخش‌های استان در سال جاری، بر ضرورت اهتمام جدی مدیران در پیگیری مصوبات این سفرها تاکید کرد و گفت: با توجه به مصوبه افزایش تعداد مناطق شهری قم از هشت منطقه به ده منطقه، که با موافقت وزیر کشور و پیشنهاد استان صورت گرفت، تلاش می‌کنیم تا دور جدید بازدیدها بر مبنای تقسیم بندی جدید باشد.

پیریایی با اشاره به افزایش چشمگیر حجم مسافرت‌ها به قم در ایام نوروز، لزوم آماده باش دستگاه‌های استان برای ارائه خدمات مطلوب نوروزی به زوار و مسافران را خواستار شد.

وی همچنین به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: تبلیغات شهری ایام نوروز در قم باید متناسب با شئونات و مناسبت‌های این ایام باشد.
 
استاندار قم با تاکید بر ضرورت پاسداشت پنجاهمین سالگرد قیام تاریخی مردم قم در 15 خرداد سال 42 افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید برنامه‌های ویژه‌ای را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مناسبت ماندگار برنامه ریزی کنند.
 
وی با قدردانی از تلاش دستگاه‌های دست اندرکار طرح‌های عمرانی استان، به لیست طرح‌های آماده افتتاح اشاره کرد و گفت: 10 طرح عمرانی مهم استان از جمله فاز نهایی انتقال آب به قم، 6 هزار واحد مسکن مهر، کمربند ریلی و تعدادی طرح صنعتی، ورزشی و فرهنگی آماده بهره برداری است.

پیریایی به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه تنظیم بازارشب عید اشاره و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تامین و ذخیره سازی اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در ایام عید اتخاذ شده و هیچ گونه جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز