معاون خدمات شهری شهرداری قم؛

آماده باش شهرداری در خدمت رسانی به زائران در نیمه خرداد

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۵:۵۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۳۸۰۱
آماده باش شهرداری در خدمت رسانی به زائران در نیمه خرداد
معاون خدمات شهری شهرداری قم از آماده باش نیروهای شهرداری قم برای خدمت رسانی ویژه به زائران در روزهای 14 و 15 خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی اصفهانیان مقدم در تشریح برنامه‌های شهرداری ویژه ایام 14 و 15 خرداد اظهار داشت: با توجه به حضور خیل عظیم زائرین در شهر مقدس قم که در قالب کاروان‌های اعزامی برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عزیمت می‌كنند هر سال به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران شاهد توقف و حضور ایشان در شهر مقدس قم هستیم.
 
وی ادامه داد: شهرداری قم و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان به منظور تأمین رفاه حال زائرین گرامی با بسیج امکانات و نیروها در راستای خدمات رسانی مطلوب در این ایام، برنامه ریزی‌ها و اقدامات ویژه‌ای را به اجرا می‌گذارند که آماده باش 2هزار و 500 نفر نیروی خدمات شهری، فضای سبز و 270 دستگاه از انواع ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری، آماده سازی و تجهیز پارکسوارها به منظور تسهیل در تردد زائرین به حرم مطهر و کاهش موارد ترافیکی در هسته مرکزی، برپایی ستادهای نظارتی، اجرایی و اطلاع رسانی و گمشدگان در نقاط پر ازدحام و پارکسوارها از جمله اهم اقدامات ویژه این ایام خواهد بود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: توسعه، آماده سازی و تجهیز نمازخانه‌ها و سرویسهای بهداشتی در پارکسوارها، بوستان‌ها و هسته مرکزی، استقرار کیوسک‌های اطلاع رسانی، فرهنگی، و تأمین اقلام ضروری اعم از آب معدنی و یخ بهداشتی، توزیع بروشور، نقشه و محصولات فرهنگی، جانمایی و صدور مجور برای استقرار ایستگاه‌های صلواتی هیئات و ادارات استان در مکان‌های مناسب و توزیع کیسه‌های زباله در بین خودروها از دیگر موارد مهم اجرایی در این ایام خواهد بود.

وی افزود: با به کارگیری امکانات تمام تلاش خود را خواهیم كرد تا رضایتمندی زائرین را در مدت زمان اقامت در شهر مقدس قم به صورت كامل جذب كنیم.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: از دیگر برنامه‌های شهرداری فعالیت ویژه اکیپ‌های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در قالب عوامل رفع سدمعبر و جمع آوری متکدیان است و این اكیپ‌ها در هسته مرکزی و پیرامون مسجد مقدس جمکران به صورت پیاده، موتوری و خودرویی حضور خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان كرد: همچنین برنامه‌ریزی لازم برای استقرار نیروها، خودروها و تجهیزات سازمان آتش نشانی در راستای تأمین ایمنی در پارکسوارها، هسته مرکزی و پیرامون مسجد مقدس جمکران و نقاط پر ازدحام در این ایام صورت گرفته است.

وی در پایان بیان كرد: از دیگراقدامات مهم اجرایی در این ایام آماده سازی و تجهیز بوستان‌ها، نظافت و پاکسازی معابر و شوارع اصلی و فرعی، سیاهپوش كردن ویژه سطح شهر، نصب بنرها، آویزها در میادین و بلوارها و توزیع کارت‌های رنگی متناسب با هرکدام از پارکسوارها برای شناسایی سریع و هدایت زائرین به ویژه سالمندان و کودکان به جایگاهای پارک خواهد بود تا بحث گمشدگان را به حداقل ممکن برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز