همزمان با سی و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛

مجتمع فرهنگی پردیس و سینمایی وتوس قم به بهره‌براری رسید

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۹:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۹
مجتمع فرهنگی پردیس و سینمایی وتوس قم به بهره‌براری رسید
مجتمع فرهنگی پردیس و سینمایی وتوس قم همزمان با سی و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهره‌براری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و پردیس سینمایی وتوس ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت انقلاب فرهنگی بوده و بر پایه‌های اعتقادی مردم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه منابع عظیم و استعدادهای سرشار فرهنگی در استان قم نهفته است خاطرنشان کرد: برای ارائه و ظهور و بروز ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و معنوی در این خطه کریمه، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و بها دادن به امور فرهنگی در بخش‌های مختلف هستیم.

استاندار قم نیاز کلان‌شهر قم به ساخت مراکز و مجتمع‌های فرهنگی را بیش از وضعیت کنونی دانست و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث شاهد تحولات چشمگیر در این زمینه باشیم.

استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی شهرک سینمایی دینی در قم خبر داد و افزود: این شهرک می‌تواند زمینه تولید فیلم‌های فاخر مذهبی و دینی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور اتمام عملیات مجتمع شهید آوینی را از جمله اقدامات عمرانی در حوزه فرهنگ دانست و گفت: احداث 15 پایگاه فرهنگی و ساخت کتابخانه مرکزی نیز از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: دستیابی به رشد و توسعه پایدار و شکوفایی همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف نیازمند مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف استان قم به میزان 30هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: باید زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش زیرساخت‌های فرهنگ و هنر فراهم آمده و موانع برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت هنجارها و باورهای اصیل ایرانی و اسلامی و هویت ملی و دینی را ضرورت انجام کارهای فرهنگی دانست و گفت: تفکیک فرهنگ عمومی از فرهنگ دینی کار بسیار خطایی است، زیرا فرهنگ غالب و عمومی ما فرهنگی دینی است و لذا همه امور فرهنگی باید به تقویت ارزش‌های انسانی و آموزه‌های دینی در جامعه منجر شود.

نظر شما