آیت‌الله العظمی سبحانی:

عربستان نمی‌تواند جلوی نفوذ فکر را بگیرد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۲۰
عربستان نمی‌تواند جلوی نفوذ فکر را بگیرد
یكی از مراجع تقلیدبا اشاره به مخالف‌ها با تشیع، گفت: سعودی‌ها انتشار و ورود کتاب‌های شیعی را ممنوع کرده‌اند، در صورتی که باید بدانند راه نفوذ فکر را نمی‌توان گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سبحانی امروز در آغاز درس خارج اصول خود، در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، اظهار کردند: انسان باید به سه سلاح روزآمد و علمی مجهز باشد.

ایشان با اشاره به این که زمان‌شناسی یکی از ویژگی‌های عالم به روز و کارآمد است، گفتند: ابزار اطلا‌ع‌رسانی در زمان حاضر بسیار گسترده است و هر انسان چه قدر می‌تواند باید خود را به علوم روز مجهز کند.

معظم له با اشاره به شبکه جهانی اینترنت، خاطرنشان کردند: ایستایی فکر در زمان کنونی هیچ معنا و مفهومی ندارد، چرا که هر نوع فکری در شرق یا غرب عالم ایجاد شود، بلافاصله از طریق فضای مجازی به سراسر دنیا مخابره می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به مخالف های عربستان با تشیع، یادآور شدند: سعودی‌ها انتشار و ورود کتاب‌های شیعی را ممنوع کرده‌اند، در صورتی که باید بدانند راه نفوذ فکر را نمی‌توان گرفت.

حضرت آیت الله سبحانی، قدرت علمی را از دیگر ویژگی های انسان به روز ذکر کرد و با بیان این که حوزه علمیه باید مجتهدین جامع‌الشرایط و مبلغین برجسته تربیت کند، گفتند: امروز دنیا به فقیه جامع‌الشرایطی که جواهر و عروة‌الوثقی و سند و روایت در دستان او باشد و همچنین مبلغین زمان‌شناس نیازمند است که با زبان روز وارد عرصه تبلیغ شوند.

ایشان با اشاره به منابر مرحوم آیت‌الله فلسفی(ره)، خاطرنشان کردند: در منبر آیت‌الله فلسفی هیچ گونه کهنگی نمی‌توان دید، چرا که همیشه با علم روز و اتکا به قرآن و روایت حرف می‌زد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: بهترین طالب علم کسی است که خوب درس بخواند، بنویسد، منبر برود و شخصی مفید برای دین و جامعه باشد.

حضرت آیت الله سبحانی، حفظ لسان را یکی دیگر از ویژگی‌هایی انسان کارآمد ذکر کرد و گفتند: متاسفانه در حال حاضر بدبینی‌ها در طبقات مختلف جامعه زیاد شده است.

معظم له با تاکید بر ضرورت حفظ آبروی دیگران، یادآور شدند: تا انسان دلایل روشنی نسبت به کسی پیدا نکرده نباید به او بدبین شود و باید مراقب آبروی دیگران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز