برنامه‌های اجلاسیه جامعه مدرسین تشریح شد/ برگزاری اجلاس منطقه‌ای در شیراز

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۰۳:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۶۲۲
برنامه‌های اجلاسیه جامعه مدرسین تشریح شد/ برگزاری اجلاس منطقه‌ای در شیراز
دبیر ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست خبری در شیراز برنامه‌های این اجلاسیه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در ابتدای این نشست به تبیین سابقه شکل‌گیری و فعالیت‌های 50 ساله جامعه مدرسین پرداخت و گفت: جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد دیرپا بیش از نیم قرن مجاهدت در راه اعتلای اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی داشته است که همه این تلاش‌ها مرهون عالمان و فقهای بزرگی بوده است که عضو این تشکل بوده‌اند.

وی گفت: آرمان‌های اعضای جامعه مدرسین در ابتدا اصلاح امور حوزه‌های علمیه و مسائل درون سازمانی روحانیت بوده است و در همین راستا به نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب وصل شد.

مدیر حوزه‌های علمیه به برنامه‌های مختلف جامعه مدرسین اشاره کرد و ادامه داد: جامعه مدرسین وظیفه خود می‌داند به امور مهم حوزه‌های علمیه و مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور توجه جدی داشته باشد و برای تحقق این مهم اجلاسیه‌های مختلف کشوری و منطقه‌ای برگزار کرده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از برگزاری پنج اجلاسیه موفق در مناطق مختلف کشور، شاهد برگزاری ششمین اجلاسیه در استان فارس و با همکاری و مشارکت استان‌های هرمزگان و بوشهر هستیم.

وی به تشریح برنامه‌های 2 روزه این اجلاس پرداخت و گفت‌: با مطالعات مختلفی که از ماه‌ها قبل در این سه استان انجام شده است، مسائل، مشکلات و راهکارهای مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و حوزوی مشخص شده است و روز چهارشنبه در قالب سه کمیسیون روحانیت و حوزه‌های علمیه، سیاسی اجتماعی و فرهنگی تبلیغی با حضور نخبگان و چهره‌های شاخص این سه استان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: پس از نهایی شدن بحث‌ها و جمع‌‌بندی پیشنهادات، مصوبات کمیسیون‌ها در جلسه عمومی روز پنجشنبه مطرح و به استحضار عموم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: مصوبات نهایی این اجلاسیه برای اطلاع مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید خدمت آنان تقدیم خواهد شد.

در ادامه این نشست آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز نیز به تشریح جایگاه مهم و حساس این استان پرداخت و گفت: از آغازین روزهای نهضت امام خمینی (ره) علمای مجاهد این استان با اتحاد خود توانستند تشکل‌های حوزوی و روحانی ایجاد کنند که همین تشکل‌ها سهم مهمی در بصیرت‌بخشی و آگاهی مردم شیراز و منطقه داشته است.

وی به وجود شبکه ارتباطی قوی بین روحانیت و مردم اشاره کرد و گفت: به حمدالله بین روحانیت و مردم و از سوی دیگر روحانیان منطقه و علما و مراجع و حوزه علمیه قم شبکه ارتباطی قوی و موثری وجود داشته و هم‌اینک هم شاهد این ارتباط مبارک هستیم.

آیت‌الله ایمانی جایگاه مهم استان را مسئولیت‌آور عنوان کرد و ادامه داد: این جایگاه مهم مسئولیت بزرگی بر عهده ما گذاشته است و باید از این ظرفیت عظیم به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به خاطر عنایت ویژه به این منطقه ابراز امیدواری کرد که این اجلاسیه برکات مختلفی برای هر سه استان داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز