استاندار قم تاكید كرد

مونوریل قم در فاز نخست باید تكمیل شود

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۷۱۶۷۷
مونوریل قم در فاز نخست باید تكمیل شود
استاندار قم گفت: باید با استفاده از ظرفیت مركز كنترل ترافیک شهر قم كنترل و هدایتی یكپارچه از نظر امنیتی، ترافیكی و انتظامی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش طی بازدید از مركز سامانه مدیریت و نظارت تصویری ترافیك شهر قم ضمن تشكر از شهرداری قم به دلیل راه‌اندازی این مركز اظهار کرد: زمانی كه نخستین دوربین در سطح كشور نصب می‌شد هیاهوی زیادی به راه انداخته شد ولی به تدریج همگان دریافتند كه باید به طور نامحسوس و بدون حضور مستقیم پلیس به نظارت و كنترل پرداخت.

وی افزود: هماهنگی همه نهادها و ارگان‌ها در استفاده از مراكز كنترل ضروری است بنابراین پلیس، سپاه، نهادهای امنیتی و شهرداری می‌توانند از دوربین‌های مركز سامانه مدیریت و نظارت تصویری ترافیك به صورت همزمان استفاده كنند و نگاهی همه‌جانبه بر آنها حكمفرما باشد.

استاندار قم با بیان اینكه قم محل تردد شخصیت‌های كشوری است گفت: مركز كنترل می‌تواند در این زمینه هم پیشگام باشد و اطلاع دقیقی از محل رفت‌ و آمد آنها و احتمالا هدایت‌های لازم به منظور جلوگیری از بروز ترافیك و سایر مشكلات داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره خوب شهر هدف همه نهادها و مراكز خدمت‌رسان است و ستاد مدیریت بحران استان قم هم در همین راستا راه‌اندازی و تجهیز شده است.

صالحی‌منش با بیان اینكه جلوگیری از سرقت و خروج سارقان از محدوده شهر یكی از مزایای استفاده همه‌جانبه از مركز كنترل است خاطرنشان كرد: باید نرم‌افزاری تدوین و به كار گرفته شود كه اطلاعات دوربین‌های شهرداری را به طور مستقیم به سامانه پلیس ارسال كند.

استاندار قم افزود: اگر می‌خواهیم به تدریج حضور فیزیكی پلیس در سطح شهر را كم كنیم باید به ابزارهای كنترل و نظارت نامحسوس بیش از این بپردازیم.

صالحی‌منش با بیان اینكه در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف مانند نیمه شعبان نیز قم از جمعیت زیادی میزبانی می‌كند، عنوان کرد: به همین دلیل نیازمند مدیریتی یكپارچه از نظر ترافیكی، امنیتی و انتظامی هستیم.

استاندار قم با تاكید بر گسترش حمل و نقل عمومی به عنوان یكی از ابزارهای موثر در كنترل ترافیك گفت: شخصاً معتقد هستم مونوریل قم به عنوان ابزاری در همین راستا باید در فاز یك هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: پس از تكمیل فاز نخست مونوریل، نیازمند احداث ترمینال شمالی هستیم كه بدون آن استفاده از مونوریل معنا ندارد.

صالحی‌منش در خاتمه از نیروی انتظامی خواست طرح منع توقف در محل‌های تردد را از ۲۰ اسفندماه در قم اجرایی كند.

نظر شما