آیت‌الله مکارم‌شیرازی:‏

مطرح كردن مباحث حقوق بشر بر علیه ایران بهانه‌ای بچه‌گانه است

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۷:۲۷:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۵۲۳
مطرح كردن مباحث حقوق بشر بر علیه ایران بهانه‌ای بچه‌گانه است
یکی از مراجع تقلید گفت: غرب هنوز مذاکرات هسته‌ای تمام نشده بحث سلاح‌ها و حقوق بشر را ‏مطرح می‌کند كه اینها بهانه‌هایی بچه‌گانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود ‏كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: باید مراقب فقرا نیز باشیم و بكوشیم تا آنها نیز بتوانند به راحتی زندگی كرده و بدون مشكل باشند.

وی افزود: باید جلوی اسراف‌ها را گرفت و با سفره‌های رنگین اجاره ریخت و پاش نداد و همگان در امر موظف هستند كه تلاش جدی داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به خرید و فروش شب عید گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود كه در میان برخی لباس‌ها، لباس‌هایی وجود دارد كه نشان دهنده فرهنگ غربی است كه باید رعایت شود.

آیت‌الله مكارم‌شیرازی با اشاره به برخی مسائل در مورد حق ماموریت‌ها در دولت گذشته گفت: کار به جایی می‌رسد که برخی ‏ماموران و افراد دارای پست‌ و مقام، 12 میلیارد تومان حق ماموریتی ‏می‌گیرند که نرفته‌اند و 500 میلیون تومان هم حق غذا ‏دریافت می‌کنند؛ همین‌ها شرار امت هستند.

وی با یبان اینكه خدا نکند کسانی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند در میانشان افرادی وجود داشته ‏باشد که خود اهل فساد باشند، گفت: امیدواریم ‏مسوولان در رده‌های مختلف و دستگاه قضایی وارد عمل شوند و جلوی این ‏کارها را بگیرند.‏

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره كرد و گفت: فاطمیه اول از هفته آینده شروع می‌شود و ‏فاطمیه دوم هم در ‏فروردین‌ماه است و لازم است احترام این ایام حفظ شود.

وی بیان کرد: البته اگر در میانه این دو، ‏مراسمی ساده و خالی از گناه برگزار شود ‏اشکالی ندارد ولی باید در سه روز فاطمیه به مراسمات ‏مذهبی پرداخته شود تا بتوانیم در مقابل دشمنانی که می‌خواهند فاطمیه ‏را کمرنگ کنند، ایستادگی كنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاكید كرد: همگان توجه داشته باشند كه نباید در مجالس مذهبی به مقدسات دیگران توهین شود تا دشمنی آن‌ها فزونی یابد و اختلافات ‏و ‏خونریزی‌ها بیشتر شود.‏

این مرجع تقلید در ادامه به مشكلات اقتصادی در دولت اشاره كرد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند آنها را حل کند بلکه نیازمند کمک مردم ‏است و باید در این زمینه همه به دولت كمک كنند.

وی تصریح كرد: هیچ کار مهمی در کشورها نمی‌تواند ‏بدون هماهنگی با ملت‌ها باشد؛ صرفه‌جویی و پرهیز از ‏ریخت‌ و پاش به وی‍ژه در ایام نوروز اهمیت ویژه‌ای دارد.‏

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: شرط نخست تحقق این امر صرفه‌جویی است ‏و در این زمینه باید ‏به روایات و احادیث مراجعه کرد.‏

آیت‌الله مكارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به مذاكرات هسته‌ای گفت: باید امیدوار باشیم تا این مذاكرات به نتیجه برسد و البته پیش بینی كنیم كه در صورت شکست مذاکرات چه باید بکنیم تا دچار ‏سردرگمی نشویم.

وی تصریح كرد: غرب هنوز مذاکرات هسته‌ای تمام نشده بحث سلاح‌ها و حقوق بشر را ‏مطرح می‌کند كه اینها بهانه‌هایی بچه‌گانه است.

این مرجع تقلید افزود: همگان دریافته‌اند كه تحریم‌ها کینه‌توزانه و مغرضانه است و غرب تنها بهانه‌جویی می‌کند و این کمترین ‏فایده مذاکرات است که مردم به نیت اصلی غرب پی‌ببرند و دریابند که ‏آن‌ها دروغ می‌گویند.‏

آیت‌الله مكارم‌شیرازی با اشاره به مباحث حوزه فرهنگ گفت: در این عرصه نیز اجازه ندهیم كه ارزش‌های دینی به تدریج در رسانه‌ها و فیلم‌ها كمرنگ شود زیرا ‏این امر موجب کاهش قدرت ما در مقابل دشمنان خواهد شد.

وی بیان کرد: دشمنان درصدد ‏هستند دین را در جامعه ما تضعیف کنند تا بتوانند نظام اسلامی را ساقط کنند كه باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم.

نظر شما