معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

تولید اشعار فاطمی در حوزه كودكان و ترانه گسترش یابد

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۴:۴۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۷۵۲
تولید اشعار فاطمی در حوزه كودكان و ترانه گسترش یابد
معاون اداره‌کل ارشاد قم گفت: در زمینه شعر فاطمی در حوزه شعر كودك و ترانه باید تولیدات بیشتری داشته باشیم تا بتوان از طریق شعر فاطمی در این قشر از جامعه نیز تاثیرگذار بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حامد حجتی در حاشیه پنجمین كنگره شعر فاطمی گفت: این كنگره امسال همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد كه در آن به ترویج شعرهای آیینی می‌پردازیم.

وی بیان کرد: در این كنگره به ساخت قدسی حضرت زهرا(س) در قالب شعر پرداخته می‌شود كه در آن شاعران آیینی در مدح و منقبت دختر رسول‌الله(ص) به شعر خوانی می‌پردازند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یكی از قابلیت‌های این كنگره این است كه تمامی شعرهای شعرای آیینی كشور در طول سال با محوریت حضرت زهرا(س) جمع آوری شده و در این كنگره مطرح شد.

حجتی در ادامه گفت: یكی از ویژگی‌های مهم كنگره امسال این است كه تمامی اقدامات و برگزاری كنگره با تصمیم اداره شعر و دبیرخانه شعر آیینی به بانوان سپرده شد كه از جمله شاخصه‌های مهم این دوره به شمار می‌رفت.

وی گفت: یكی دیگر از ویژگی های كنگره امسال رونمایی از پوستر و فراخوان ششمین كنگره است تا از همین امسال شاعران به فكر تولید آثار برجسته و خوب باشند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: این كار موجب می‌شود تا شاعران آیینی برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشند و با آثار گسترده‌تری در سال آینده حاضر شوند.

حجتی گفت: در فراخوان سال آینده سعی كرده‌ایم تا به مباحث مغفول مانده در شعر فاطمی توجه شود كه در این زمینه نیز شاعران بتوانند آثار فاخر خود را تولید كنند.

وی بیان کرد: در زمینه شعر فاطمی در حوزه شعر كودك و ترانه باید تولیدات بیشتری داشته باشیم تا بتوان از طریق شعر فاطمی در این قشر از جامعه نیز تاثیرگذار بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز