قم در غم فراق امیرالمومنین(ع) عزادار شد

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۸:۲۴:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۹۱۹
قم در غم فراق امیرالمومنین(ع) عزادار شد
همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) شاهد عزاداران عاشقی است که از سراسر کشور خود را به حرم حضرت فاطمه معصومه (س)رسانده تا این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت بگویند .

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز هم اکنون مملو از جمعیت عزادار است.

از نخستین ساعات صبح امروز نیز دسته های سینه زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی امام علی(ع)  را برای سوگواران بیان می کنند.

مقابرامامزادگان نیز دراین شبهای غمبار شاهد برگزاری آیین های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران و مجاوران است.

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند.

هم اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است که درقالب دسته های سینه زن وزنجیرزن جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد این حرم مطهر می‌شوند.

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده وهیئت های سینه زن و زنجیر زن سیاه پوش بر گرداگرد حرم مطهر، بر سر و سینه می زنند و بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور به به مکان مقدس آمده اند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.
نظر شما