ابراز نگرانی آیت الله مکارم شیرازی از وضعیت حجاب در جامعه

۱۳۹۳/۰۴/۳۰ - ۱۸:۰۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۵۲۸
ابراز نگرانی آیت الله مکارم شیرازی از وضعیت حجاب در جامعه
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه وضع حجاب در جامعه نگران کننده است، گفت: در مسئله امر به معروف و نهی ازمنکر، حجاب و تکثیر جمعیت، اقناع معنا ندارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، در مراسم احیای شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان، در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب را از شاخصه های جامعه اسلامی خواند و گفت: بعضی‌ها با تعابیری به دنبال کم رنگ کردن موضوع حجاب و افزایش جمعیت در جامعه هستند.

وی با ابراز تأسف از بعضی جریان‌ها که در موضوع مهم حجاب و افزایش جمعیت به دنبال اقناع جامعه هستند، تصریح کرد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و تکثیر جمعیت، اقناع معنا ندارد. به ما می‌گویند مردم را قانع کنید، این در حالی است که نسبت به موضوعاتی مانند محیط زیست نمی گویند کسی را قانع کنید!

استاد برجسته حوزه ادامه داد: چرا باید در موضوع مهم امر به معروف، حجاب و تکثیر جمعیت که با روح و جان مردم سروکار دارد و جزو قوانین بسیار حساس دین به شمار می‌رود، مردم را اقناع کرد؟! آیا نباید قانونی برای الزام و مجازات کسانی که نسبت به موضوع فرهنگ در جامعه هنجار شکنی می‌کنند و امنیت اخلاقی جامعه را به خطر می‌اندازند، وجود داشته باشد؟

وی تصریح کرد: اگر به همین اندازه که نسبت به موضوع محیط زیست حساس هستند و قوانین سختی برای تخریب کنندگان جنگل و ... در نظر می‌گیرند، نسبت به موضوع تکثیر جمعیت و حجاب هم نگران بودند و برای هنجار شکنان، قوانین و مجازات‌های سختی در نظر گرفته می‌شد و به دنبال اقناع نبودند، الان وضع حجاب به اینجا نمی‌رسید.

وی با اشاره به این که بی حجابی و کاهش جمعیت جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: توقع ما از مجلس و نمایندگان دلسوز این است که با تصویب قوانین درست، بجا و کار ساز، جامعه را از این مسیر خطرناک نجات دهند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: کنار گذاشتن امر به معروف و اقناع کردن جامعه اشتباه بزرگی است و اجرا نشدن این فریضه الهی باعث مسلط شدن افراد ناشایست بر متدینین خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز