معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه خبر داد

پیگیری برنامه‌های پژوهشی حوزه با رویكرد توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۵۳:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۴
پیگیری برنامه‌های پژوهشی حوزه با رویكرد توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب
معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه قم سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌های هفته پژوهش در قم باید با رویكرد به رهنمودها و منویات ایشان درباره تولید علم و پژوهش‌محوری دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد به مناسبت آغاز هفته پژوهش در نشستی خبری هفته پژوهش را فرصتی برای یادآوری، بازنگری و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در راستای جریان تولید دانش عنوان كرد و در ادامه گفت: در هفته پژوهش فرصتی فراهم می‌شود كه نسبت به فعالیت‌های انجام شده در این حوزه بازنگری صورت گیرد.

وی با بیان اینكه جامعه علمی كشور باید به آینده خود توجه بیشتری داشته باشد، تصریح كرد: مدیران و مسوولان باید تمهیدات لازم را برای تحقق آرمان علمی كشور بیندیشند.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه دستیابی به قله علم و فناوری در منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: برای تحقق این مهم به مشاركت همگانی نیاز داریم.

وی هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای ارزیابی از جایگاه علمی و پژوهشی كشور دانست و بیان داشت: باید دید كه آیا روند حركت ما در عرصه پژوهش متوازن بوده است و توانسته‌ایم طبق نقشه كلان جامعه علمی كشور و سند چشم‌انداز نظام حركت كنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد در ادامه به وضعیت پژوهش در حوزه‌های علمیه و اقدامات صورت گرفته در این بخش اشاره كرد و بیان داشت: در حوزه معاونت پژوهشی فعالیت‌های در سطح كلان و اصلی در حال پیگیری است.

وی انجام مطالعات بنیادی و راهبردی، تهیه اسناد نیازسنجی علمی، استانداردسازی، سیاست‌گذاری پژوهش و ارزیابی وضعیت علم در حوزه علوم دین را از جمله این اقدامات دانست.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه قم به اجرای طرح كلان نیازسنجی پژوهشی اشاره كرد و گفت: این طرح كلان با همكاری انجمن‌های علمی حوزه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به طراحی 16 نیازسنجی علم در این طرح كلان بیان داشت: برخی از این نیازها توسط انجمن‌های علمی حوزه و برخی دیگر توسط موسسات فعال و متخصص در زمینه‌های مورد نظر در حال اجرا و پیگیری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد یادآور شد: این طرح با حمایت دفتر مقام معظم رهبری به مرحله اجرا درآمده است.

وی همچنین سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌های هفته پژوهش در قم باید با رویكرد به رهنمودها و منویات ایشان در خصوص تولید علم و پژوهش‌محوری دنبال شود.

معاون پژوهش‌ حوزه‌های علمیه معاونان پژوهشی 26 مركز مدیریت مدارس علمیه استان‌ها، برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی معاونان پژوهشی، برگزاری دومین نشست معاونان پژوهشی مدارس حوزه‌های علمیه در مشهد مقدس و... را از جمله فعالیت‌های این معاونت در سطح كلان عنوان كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز