همزمان با دهه فجر

مجتمع فرهنگی شهید آوینی قم افتتاح می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۶:۰۴:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۵
مجتمع فرهنگی شهید آوینی قم افتتاح می‌شود
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از افتتاح مجتمع فرهنگی شهید آوینی قم همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدحسین استادآقا مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این اداره كل گفت: امسال در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن مفاخر اسلامی تشكیل شد كه در آن به معرفی مفاخر قمی و آثار آنها خواهیم پرداخت.

وی تصریح كرد: در قالب این انجمن كنگره آیت‌الله مرعشی نجفی در 19 اسفند و همچنین علی‌بن ابراهیم قمی در اسفند امسال برگزار می‌شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های این اداره كل در حوزه كتاب اذعان داشت: از ابتدای امسال 730 میلیون تومان كتاب اهدا شده كه موجب ارتقا و تقویت كتابخانه‌های استان شده است.

استادآقا گفت: همچنین كارت‌های الكترونیك خرید كتاب برای طلاب و دانشجویان نیز شارژ و تهیه شده كه مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امسال دومین نمایشگاه كتاب یادیار مهربان در مدارس استان برگزار می‌شود كه طی آن به انتخاب مدیران مدارس، كتاب در اختیار كتابخانه‌های مدارس قرار می‌گیرد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: 300 میلیون تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است تا كتاب تهیه و در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار بگیرد.

استادآقا ابراز داشت: ششمین نمایشگاه كتاب و همچنین نخستین نمایشگاه كتاب حوزه دین را برگزار می‌كنیم كه مربوط به كتب حوزوی خواهد بود.

وی برگزاری دومین نمایشگاه كتاب سال كودك و نوجوان، كتاب سال مهدویت، كتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره سراسری نماز و نیایش را از دیگر برنامه‌های این اداره كل عنوان كرد.

استادآقا از تدوین اطلس جامع استان قم خبر داد و گفت: این اطلس مجموعه اقدامات و امكانات فرهنگی و هنری استان است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به مراحل پایانی ساخت مجتمع شهید آوینی گفت: این مجتمع نیز در خیابان جمهوری قم ساخته شده كه دارای سالن‌های همایش و نمایش است و در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین در این ایام ساخت مجتمع فرهنگی پردیسان را كه جزو مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم بود نیز را خواهیم داشت.

نظر شما