۸ اثر پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۱:۵۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۱
۸ اثر پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد
هشت کتاب و اثر پژوهشی جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، طی مراسمی از هشت کتاب و اثر پژوهشی جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد.

در این مراسم که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد، حجت الاسلام محسن دادسرشت تهرانی مدیر سابق تدوین متون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی در معرفی این آثار، گفت: یکی از این کتاب‌ها کاروند نگارش فارسی است که توسط چند تن از کارشناسان برجسته ادبیات تالیف شده است.

وی این کتاب را حاوی نوآوری‌های منحصربه فرد دانست و ادامه داد: امیدواریم معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با برگزاری کارگاه‌های ویژه استادان، آنان را درباره این کتاب توجیه کند.

حجت الاسلام دادسرشت تهرانی، احکام عمومی تالیف آقای وحیدی را یکی دیگر از این کتاب‌ها ذکر کرد و افزود: برای تالیف این کتاب، چند تن از کارشناسان معاونت پژوهش با مولف همکاری داشتند.

مدیر سابق تدوین متون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به هجمه وهابیت علیه تشیع گفت: با توجه به این هجمه، جای کتاب تاریخ تشیع میان کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران خالی بود.

حجت الاسلام دادسرشت تهرانی با اشاره به تالیف کتاب تاریخ تشیع از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دو جلد، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم زیاد این کتاب، کتابی تک جلدی برای استفاده در حوزه‌های علمیه خواهران تالیف شد که تخلیص شده کتاب دوجلدی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

وی، کتاب «بر کرانه 40 حدیث امام راحل(ره)» را یکی دیگر از کتاب‌های تالیف شده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و گفت: پیش از این کتاب 40 حدیث امام راحل(ره) تدریس می‌شد اما، این کتاب غیردرسی بود، به همین دلیل کتاب جدیدی با عنوان بر کرانه 40 حدیث امام راحل(ره) تالیف شد که متنی پژوهشی است و سوالاتی نیز برای متون آن تعریف شده است.

حجت الاسلام دادسرشت تهرانی از «حکمت مشاء» به عنوان یکی دیگر از کتاب‌های تالیفی حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و گفت: این کتاب درسی است که می‌تواند از بزرگان این مکتب دفاع کند و برای عموم قابل دفاع است.

وی با اشاره به این که سه چکیده کتاب شامل چکیده پایان نامه‌ها، تحقیقات پایانی و مقالات دیگر کتب رونمایی شده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را تشکیل می‌دهد، افزود: این کتاب‌ها، حاوی چکیده پایان نامه‌های تالیف شده از سوی طلاب سطح سه طی دو سال گذشته، چکیده تحقیقات پایانی تالیف شده توسط طلاب سطح دو طی دو سال گذشته و چکیده مقالات نگارش یافته از سوی طلاب، استادان و کادر مدارس با شعار سال اعلام شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب طی دو سال گذشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز