آیت‌الله حسینی بوشهری:

برخی برنامه‌های ورزشی رسانه ملی موجب نارضایتی مردم شده است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۳۰۶
برخی برنامه‌های ورزشی رسانه ملی موجب نارضایتی مردم شده است
امام جمعه قم به برخی ازبرنامه‌های رسانه‌ ملی در موردبررسی مسابقه‌های فوتبال اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها افراد و تیم‌ها را محکوم می‌کنند که موجب نارضایتی افراد شده است
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار با اعضا کمیته اخلاق و مبارزه با فساد و ناهنجاری‌های فوتبال کشور، فعالیت در این کمیته را امری خطیر دانست و تصریح کرد: در نماز جمعه هفته گذشته به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی سخنانی در خصوص تاثیر ورزش در سلامتی جسم و روح مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام به اخلاق بسیار اهمیت داده است، اضافه کرد: فلسفه وجودی بعثت انبیا الهی دعوت و تبلیغ به تقویت علم و دانش همراه با اخلاق است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در چهار بخش مقوله تعلیم اسلامی که سه مورد از آن‌ها تزکیه اخلاق مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: وجود انسان نیازمند تهذیب و تقویت اخلاق است و این موضوع شامل همه افراد می‌شود.

وی به معانی آیات سوره مبارکه حمد اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام نیز از خداوند تبارک و تعالی با قرائت این سوره درخواست هدایت و راهنمایی می‌کردند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری بر عمل به آموزه‌های علمی اسلام تاکید کرد و افزود: مقوله ورزش بسیار حائز اهمیت است زیرا این مقوله در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه تاثیرگذاری زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از روابط دولت‌ها با استفاده از مقوله ورزش آغاز خواهد شد، گفت: مسابقه‌ها و رقابت‌های ورزشی در سطح بین‌المللی می‌تواند تاثیر بسیاری بر روابط کشورهای دنیا داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فوتبال را یکی از پر مخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی خواند و ادامه داد: گاهی اوقات استکبار برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های سیاسی و نظامی خود از مقوله فوتبال استفاده می‌کند و امروزه بسیاری از معادلات سیاسی بر مبنای زمان و مکان مسابقات‌ ورزشی رقم می‌خورد.

وی به توجه مسئولان رسانه ملی به امر ورزش اشاره کرد و متذکر شد: شبکه‌های رسانه‌ ملی هر کدام به صورتی با مقوله فوتبال در ارتباط هستند و این امر نشان‌دهنده این است که مسئولان به مسابقه‌های فوتبال با دید یک سرگرمی سالم و مثبت نگاه می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به برخی از برنامه‌های رسانه‌ ملی در خصوص بررسی مسابقه‌های فوتبال اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها افراد و تیم‌های بسیاری را محکوم می‌کنند که این امر موجب نارضایتی افراد مختلف شده است.

وی مبارزه با رانت‌خواری و سوء استفاده‌های مالی را از وظایف کمیته اخلاق فوتبال کشور برشمرد و یادآور شد: علاوه بر این وظایف کمیته مذکور باید به دنبال گفتمان‌سازی در میان تماشاگران و بازیکنان باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بعضی از رفتارها و گفتارهای بازیکنان و ورزشکاران در مسابقه‌های فوتبال مناسب نبوده است، افزود: اخلاق ورزشی باید در سطح کشور برای بازیکنان و تماشاگران نهادینه شود.

وی به حضور پرشور طرفداران ورزش فوتبال در ماه مبارک رمضان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های مناسبی در فوتبال کشور است که باید از آن‌ها با همیاری رسانه‌ ملی، رسانه‌های مکتوب و مجازی استفاده شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری آمادگی روحانیت برای تبیین فرهنگ اخلاق برگرفته از روایات ائمه اطهار(ع) را اعلام و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های مناسبی دارند که می‌توان از این ظرفیت‌ها در ورزش کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی از قهرمانان تاریخ کشور خاطرنشان کرد: این افراد برای پیروزی بر نفس خود مبارزه می‌کردند و در موارد بسیاری با به نمایش گذاشتن ایثار، قهرمان بودن را به اول شدن ترجیح دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ورزشکاران باید با استفاده از تقویت اخلاق به دنبال پیشبرد اهداف خود باشند، ادامه داد: امروزه با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور ورزش فوتبال در حال گسترش است که باید جوانب امر مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز