آیت الله جوادی آملی:

«بانو ثقفی» در تمام عمر همانند کوهی استوار در کنار امام (ره) بود

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۵:۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۵۳۵۲۸
«بانو ثقفی» در تمام عمر همانند کوهی استوار در کنار امام (ره) بود
مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه حضور بانو ثقفی در بیت امام (ره) حقیقتا مصداق نور علی نور بود، گفت: ایشان مانند کوهی استوار در تمام لحظات کنار حضرت امام (ره) بودند.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از مسئولان برگزاری همایش بزرگداشت مرحومه بانو خدیجه ثقفی، همسر گرامی حضرت امام (ره) که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، همسر گرامی حضرت امام (ره) را عقیله انقلاب اسلامی خواندند و اظهار داشت: نخستین نکته درباره شخصیت این بانوی گرامی این است که ایشان از بیت شریف، عظیم و علمی آیت الله ثقفی بودند و معلم غنی و قوی اثر ماندگار در شاگرد مستعد دارد و ایشان در فراگیری علوم و معارف شاگرد مستعد پدر گرانقدرشان بودند که در آن زمان از اساتید برجسته حوزه علمیه به شمار می‌آمدند.

مفسر بزرگ قرآن کریم افزود: تلاش مراجع و علما در آن زمان این بود که با تربیت و آموزش معارف الهی به دختران و زنان بیت خود، آموزش زنان جامعه که نیمی از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند توسط خود زنان انجام بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حضور بانو ثقفی در بیت امام (ره) حقیقتا مصداق نور علی نور بود، تصریح کرد: ایشان مانند کوهی استوار در تمام لحظات کنار حضرت امام بودند. باید همه بدانند که تحمل مصائبی چون تبعید و شهادت فرزند و دیگر مشکلاتی که در مسیر پیروزی انقلاب برای حضرت امام رخ داد کار آسانی نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: زن اگر سرمایه الهی خود را حفظ کند می‌تواند سکینت و آرامش را به زندگی ببخشد؛ همه انقلاب مدیون آن سکینتی است که ایشان به بیت حضرت امام (ره) بخشیدند و از طریق معرفی و شناساندن ایشان به زنان جامعه، باید زنان جامعه را متوجه این مطلب ساخت که زنان باید اصالت خود را حفظ کنند که در این صورت بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه وجود ندارد.
نظر شما