با معرفی افراد برتر؛

همایش مدیران و کارآفرینان نمونه استان قم برگزار شد

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۶۴۸۶۱
همایش مدیران و کارآفرینان نمونه استان قم برگزار شد
همایش مدیران و کارآفرینان نمونه استان قم با حضور پدر علم بازاریابی ایران و نماینده مردم قم در مجلس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در ابتدای این همایش احمد روستا، پدر علم بازاریابی ایران، با اشاره به مدل تحول نادر گفت: این مدل از تحول شامل نگرش و نظام ها، انگیزش و آماده باش، دانش و دید و روش و رفتار می شود؛ باید دانست که خود تحول امری نادر است، از همین رو نباید انتظار داشت که همه افراد بتوانند تحول ایجاد کنند، اما؛ باید به فکر ایجاد تحول و جهانی کردن آن بود.

وی به نظریه بازاریابی پاسخگو اشاره کرد و ادامه داد: این نوع از بازاریابی رویکردی نوین برای پاسخ دادن به نیازها و نیازمندان در همه شرایط مانند رونق و رکود است، کارآفرین و دولتمردی که در هر حالتی پاسخگو باشند آرامش و محبوبیت را در بین مردم ایجاد می کنند.

روستا با اشاره به سیستم بازاریابی عنوان کرد: این سیستم عبارت از شناخت نظام بازار و چاره یابی و پاسخگویی به نیازها و نیازمندان در شرایط گوناگون است، مبنای پاسخگویی مسوولیت پذیری انسان ها است؛ اگر حس مسوولیت در فردی وجود نداشته باشد، نمی تواند پاسخگویی به نیازها را انجام دهد.

وی با اشاره به مسأله بازاریابی پاسخگو گفت: محصولاتی که ارائه می شود باید بازار پذیر باشد، بازار پذیری به معنای در نظر گرفتن مشخصات، منافع و مزایای جنس و تطابق آن با نیاز مشتری است، همچنین موضوعات قیمت، توزیع در دسترس، تبلیغ و ترویج رسا و سبد های کاربردی زیر مجموعه بازریابی پاسخگو هستند.

پدر علم کارآفرینی ایران با اشاره به معیارهای اصلی خرید (هفت سین) افزود: سرعت، سهولت، سابقه، سلامت، سرتری و برتری، سودمندی و سازگاری از نکته های بسیار مهمی است که می تواند سبب موفقیت در عرصه کار آفرینی شود.

روستا در پایان سخنانش ابراز داشت: عقیده ایمانی به معنای اعتقاد و توکل بر خداوند و عقیده حرفه به معنای باور برکاری که انسان انجام می دهد نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن کارها دارد؛ همچنین عشق و علاقه، توانمندی و قابلیت و عمل صالح نیز باید در نظر گرفته شود.

سپس احمد امیر آبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره مفهوم کارایی و اثر بخشی به ایراد سخن پرداخت و گفت: کارایی به مدیریت و اثر بخشی به برنامه ریزی برگشت می کند، از همین رو اثر بخشی به معنای کار درست انجام دادن و کارایی و مدیریت به معنای کار را درست انجام دادن است.

وی با بیان این که قم در مرحله توسعه و پیشرفت قرار دارد، ابراز داشت: عقب ماندگی های سال های گذشته این شهر مقدس در حال جبران شدن است، اما؛ هنوز با نقطه مطلوب در مسائل فرهنگی، عمرانی و صنعتی فاصله بسیاری داریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اصلی قم را مسأله اشتغال جوانان دانست و عنوان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار هستند، البته در مسیر اشتغال، خود افراد؛ به ویژه جوانان باید اراده و همت داشته باشند.

وی با اشاره به بودجه 94 خاطرنشان کرد: متأسفانه در مسأله بودجه سال 94 به دلیل کم شدن درآمدهای کشور با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم و در نقطه مطلوب قرار نداریم، البته نکته خوبی که در این بودجه وجود دارد این است که وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس استفاده از دانش ایرانی برای تأمین منابع مالی کشور را ضروری دانست و گفت: کشور در مسائل هسته ای به خوبی رو به جلو حرکت می کرد و در آینده ای نزدیک می توانستیم با صدور این دانش درآمدهای بسیاری را کسب کنیم، اما؛ متأسفانه دشمن نگذاشت که این پیشرفت انجام شود.

در ادامه این همایش کامران صحت استاد دانشگاه تهران و بخشنده مدیر بیمه پاسارگاد نیز به سخنرانی پرداختند و دیدگاه های خود در مسأله اهمیت کار آفرینی تبیین کردند. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز