معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

راه‌اندازی سامانه تخصصی اشتراك نشریات

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۷:۴۹:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۲۹
راه‌اندازی سامانه تخصصی اشتراك نشریات
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: نظام توزیع یك نظام فشل است كه سامانه تخصصی اشتراك نشریات را راه‌اندازی كردیم كه در صورت مراجعه به آن 50 درصد هزینه را ارشاد پرداخت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدجعفر محمدزاده امروز در نشستی با مسوولان نمایندگی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی استان قم، گفت: ذائقه عمومی كشور به سوی اماكن مذهبی است و این در برنامه‌ریزی‌های ما باید مد نظر قرار گرفته و به درستی عمل كنیم.

وی تصریح كرد: قم شهری است كه جایگاه بسیار بلند و رفیعی دارد اما جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها در آن درست و صحیح نیست.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه رسانه‌ای استان قم گفت: امسال در كنار نمایگاه مطبوعات دینی، نمایشگاه مطبوعات محلی نیز دراستان قم دایر شود.

محمدزاده با اشاره به موضوع خبرنگار و خبرنگاری افزود: ما در تعریف خبرنگار مشكل داریم و نمی‌دانیم كه خبرنگار كیست؟ و باید توجه داشت كه خبرنگار، خبرنگار است و با مدیرمسوول و دیگر مسوولان رسانه فرق می‌كند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: سامانه دقیقی در خصوص خبرنگاران وجود نداشت و به همین دلیل در برخی موارد از جمله هدیه رییس جمهور و بیمه به مشكل مواجه می‌شدیم كه امروزه سامانه خبرنگاران راه‌اندازی شده و با این سامانه رده بندی خبرنگار مشخص می‌شود.

وی در خصوص فعالیت خانه‌های مطبوعات در سراسر كشور گفت: این خانه‌ها می توانند در ارتقا سطح مطبوعات و توسعه كیفی آنها موثر باشند و در ابتدا اعلام كردیم كه باید این این موضوع در خانه‌های مطبوعات سراسر كشور رونق یابد.

محمدزاده تصریح كرد: توقع كارهای سیاسی از خانه مطبوعات را نداریم و فقط می‌خواهیم تا بكوشند تا جایگاه كیفی و آموزشی كار خبرنگاری در استان‌ها ارتفا یابد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست كاری این معاونت در سال 90 بیان داشت: سال 90 به عنوان سال ارتقا كیفی در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها و فضای مطبوعاتی كشور خواهد بود كه به جد دنبال آن هستیم.

محمدزاده ضمن تاكید بر عدم دعوای رسانه‌ای گفت: جنگ رسانه‌ای كاری غیرحرفه‌ای است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به نظام توزیع نشریات گفت: نظام توزیع یك نظام فشل است كه سامانه تخصصی اشتراك نشریات را راه‌اندازی كردیم كه در صورت مراجعه به آن 50 درصد هزینه را ارشاد پرداخت می‌كند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز