واکنش آیت‌الله مكارم شیرازی به مستند ˝ظهور نزدیک است˝

۱۳۹۰/۰۱/۲۴ - ۱۵:۲۴:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۲۸
واکنش آیت‌الله مكارم شیرازی به مستند ˝ظهور نزدیک است˝
متاسفانه افرادی هستند كه انتظار حضرت‌مهدی(عج) را ابزاری برای مسایل سیاسی خود می‌دانند. اعتقادات ما خط قرمز ما است و نباید از آنها استفاده ابزاری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع توزیع مستند ظهور نزدیك است گفت: باید دستگاه قضایی نسبت به این موضوع عكس‌العمل قاطع انجام دهد.

وی تصریح كرد: امروز در شرایطی هستیم كه دشمنان از خارج كشور به اعتقادات مسلمانان ضربه می‌زنند كه باید مراقب باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: از سوی دیگر نیز برخی افرادی هستند كه بی‌اطلاع بوده و با اقدامات خاص پایه‌های اعتقادی مردم و همچنین جوانان را متزلزل می‌كنند.

آیت‌الله مكارم‌شیرازی ادامه داد: متاسفانه افرادی هستند كه انتظار حضرت مهدی(عج) را ابزاری برای مسایل سیاسی خود می‌دانند و به این نكته مبادرت می‌ورزند.

وی تاكید كرد: اعتقادات ما خط قرمز ما است و نباید این گونه برای رسیدن به اهداف و مقاصد استفاده ابزاری شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: باید حساس بوده و اعتقادات مردم را نسبت به امام عصر(عج) روز به روز بیشتر و مستحكم‌تر كنیم.

آیت‌الله مكارم‌شیرازی گفت: كسی نمی‌تواند برای ظهور امام عصر(عج) تعیین وقت كند و این تعیین وقت به اعتقادات مردم ضربه می‌زند.

وی ضمن تاكید مجدد بر هوشیاری و حساس بودن بیان داشت: اجازه ندهیم تا به اعتقادات مردم ضربه وارد شود و در این راستا همگان وظیفه داریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون در این راستا گفت: طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و باید از اعتقادات و دین مردم محافظت كنند.

آیت‌الله مكارم شیرازی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص توزیع سی دی دوم این برنامه گفت: دستگاه قضایی مراقب این مسایل باشد و رییس قوه قضاییه و دادستان كل كشور اجازه ندهند مسایل اعتقادی بازیچه شود.

نظر شما