آیت‌الله مصباح یزدی:

برای حفظ اسلام و ایجاد امنیت دینی نباید منتظر آیین‌نامه‌ها باشیم

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۳
برای حفظ اسلام و ایجاد امنیت دینی نباید منتظر آیین‌نامه‌ها باشیم
عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه فرموده بودند ˝علوم انسانی نه تنها اسلامی نیست، بلكه ضد اسلام است˝، تأكید کرد: برای حفظ اسلام و ایجاد امنیت دینی نباید منتظر آیین‌نامه‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار فرماندهان و مسوولان نیروی انتظامی با تأكید بر اینكه مهم‌ترین وظیفه این نیرو، برقراری امنیت در جامعه است، اظهار داشت: از نظر فلاسفه بزرگ تمدن‌های مختلف، مهم‌ترین و یا تنهاترین هدف ایجاد حكومت، برقراری امنیت در جامعه است، از این رو می‌توان گفت كه یكی از مهم‌ترین نهادهای حكومتی، نیروی انتظامی است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امنیت دینی را مهم‌ترین نوع امنیت در جامعه اسلامی عوان كرد و گفت: امنیت دینی به اندازه‌ای مهم است كه با توجه به آموزه‌های اسلامی انسان‌ها باید جان و مال و ناموس خود را در راه حفظ دینی و ارزش‌های اسلامی فدا كنند.

علوم انسانی ضد اسلامی
 
وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه فرموده بودند «علوم انسانی نه تنها اسلامی نیست، بلكه ضد اسلام است»،  تأكید کرد: برای حفظ اسلام و ایجاد امنیت دینی نباید منتظر آیین‌نامه‌ها باشیم.
 
آیت‌الله مصباح یزدی تصریح كرد: ملت ایران در جریان فتنه،‌ منتظر آیین‌نامه‌ها نشدند و با احساس وظیفه، این جریان را خاموش كردند. 

عضو خبرگان رهبری با تأكید بر اهمیت مقوله امنیت دینی گفت: امروز در دانشگاه‌های ما كه مسوولان كشور را تربیت می‌كند، فرهنگ غیر اسلامی ارائه می‌شود؛ در این شرایط، نسلی كه امام(ره) و انقلاب را ندیده است، برقراری امنیت دینی را ضروری نمی‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان با ضروری خواندن اطاعت از ولایت فقیه‌ خاطرنشان كرد: با توجه به این كه ولایت فقیه به حكومت اسلامی مشروعیت داده است، نباید فرمایشات معظم‌له را كم اهمیت دانست.

مشروعیت رییس جمهور به تایید ولایت فقیه است نه تعداد آرا
 
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سخن امام خمینی مبنی بر این كه اگر شخصی با آرای مردم برای ریاست جمهوری انتخاب شود،‌ اما ولایت فقیه او را تأیید نكند، طاغوت است، گفت:‌ اینكه در جامعه اسلامی شخصی از سوی مردم به عنوان ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود، تنها مسأله‌ای كه به آن مشروعیت می‌دهد،‌ تأیید ولایت فقیه است، نه تعداد آرا مردم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز