مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

اندیشه‌ای که از جن‌گیر و رمال حاصل شود اعتبار ندارد

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۸:۳۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۰۱
اندیشه‌ای که از جن‌گیر و رمال حاصل شود اعتبار ندارد
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اندیشه‌های انحرافی برخی مسئولان را تهدید می‌کند، گفت: ظن و گمان و اندیشه‌ای که از جن‌گیر و رمال حاصل شود اعتبار ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار طلاب مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) با بیان اینکه امروز با هزاران اندیشه انحرافی مواجه هستیم، اظهار داشت: این اندیشه‌ها تنها در کتاب‌ها نیست و مسئولان را نیز تهدید می‌کند.

وی حفظ معارف اهل بیت(ع) و پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک را از وظایف اساتید حوزه دانست و خاطرنشان ساخت: اندیشه‌های انحرافی حتی کسانی را که به ظاهر با اندیشه‌های اسلامی آشنا هستند تهدید می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن هشدار نسبت به نفوذ انحراف‌های فکری در تمام ساحت‌ها، یادآور شد: در این زمینه حوزویان نباید تبیین مناسب دین را از نظر دور بدارند.

وی با بیان اینکه امروز گمان‌های باطل، ظاهری متفاوت از گذشته پیدا کرده است، اضافه کرد: در گذشته برای ما از پریدن کلاغ مثال می‌زدند که از پریدن کلاغ ظنی حاصل نمی‌شود اما امروز باید گفت ظنی که از جن‌گیر و رمال و کذاب حاصل شود، اعتبار ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی ضمن اشاره به برخی روایات تصریح کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا افکار مسموم خود را در جامعه نشر دهد.

وی موضوع سحر و جادو را موضوعی سابقه‌دار در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: شبکه‌های جاسوسی برخی از برنامه‌های خود را بر اساس همین شیوه‌های باطل می‌سازند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آیا مجازیم از شیوه‌های باطل در رفتار خود استفاده کنیم، آیا مجازیم در مهدویت هرچه به ذهنمان رسید را استفاده کنیم و در مورد ظهور حرف‌هایی بزنیم که بوی توقیت و توقیع استنادات به وجود حضرت صاحب الزمان(عج) را داشته باشد، یا با کارهای خلاف تلاش کنیم تا ظهور را نزدیک کنیم.

وی با طرح این سئوال که این انحرافات در اندیشمندان و غیراندیشمدان، در مدعیان، در مسئولان و غیرمسئولان از کجا ناشی شده است، تصریح کرد: این مسئله ناشی از آن است که آنان چشمشان را از خانه فقها و گوششان را از خانه ولی فقیه به جای دیگری برده‌اند و به فهم خود اتکا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به روایاتی که مردم را در زمان غیبت به روات احادیث ارجاع می‌دهد، افزود: منظور از راوی حدیث کسی است که قدرت رجوع به احادیث و فهم احادیث را داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از کسانی که مدعی معنویت هستند و در این راه به شیوه‌های پوچ متوسل می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی متدینین هم به شیوه‌هایی مانند یوگا روی می‌آورند و توجه ندارند که یوگا مشتمل بر یک فلسفه نظری است و تنها مدیتیشن و ... نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه پیش‌بینی و اظهار نظر کارشناسی بحثی جداگانه و مورد تایید است، ادامه داد: تمام برنامه‌ریزی‌های آینده‌نگرانه باید بر مبانی کارشناسانه تکیه کنند.

وی با بیان اینکه حتی اگر بتوانیم اطلاع از غیب صحیح داشته باشیم، مکلف به انجام چنین کاری نیستیم، اضافه کرد: ما مکلف نیستیم که خواطر و اندیشه‌های مردم را دریافت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به روایاتی که راه رسیدن به کمال را توجه به معنویت و اخلاص معرفی می‌کند، افزود: در دوره روشنفکری معاصر انحرافی در ارزش‌ها صورت گرفت که مشابه آن در دوره تصوف نیز صورت گرفته بود و آن به صخره گرفتن ارزش‌های ظاهری نظیر حجاب بود.

وی پلورالیسم را وجهه دیگری از این انحرافات برشمرد و ادامه داد: بی‌توجهی به صغائر و ظواهر معاصی، ما را به اندیشه‌های انحرافی دچار می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز