۱۶ هكتار مراتع استان قم در آتش سوخت

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۷:۵۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۶۱
۱۶ هكتار مراتع استان قم در آتش سوخت
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در اثر بی توجهی به منابع طبیعی 16 هكتار از مراتع بخش خلجستان استان قم در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد عفتان ابراز داشت: همزمان با تعطیلات آخر هفته و حضور تعداد زیادی از مردم در عرصه های منابع طبیعی، چندین فقره آتش سوزی مراتع قم را در بر گرفت.

وی با اشاره  به بی احتیاطی برخی شهروندان در افروختن آتش عنوان كرد: علیرغم تمام تذكرات در طول سال در خصوص دقت و توجه وافر به حفظ منابع طبیعی و كمك به احیا مراتع آسیب دیده، همچنان شاهد آتش سوزی در مناطق حساس مانند مراتع، پارك ها و باغات هستیم.

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار داشت: با همكاری  قابل تقدیر دهیاری روستاهای زواریان و قاهان و با تلاش و سرعت بالای عوامل یگان حفاظت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم آتش سوزی مراتع مهار و از سرایت  آتش به مزارع و باغات روستاها جلوگیری شد.

عفتان تاكید كرد: مردم صرفا در محل های قابل كنترل اقدام به آتش افروختن نمایند و تمامی موارد ایمنی در استفاده از آن را مد نظر قرار دهند، همچنین از خاموش شدن آتش به طور كامل اطمینان حاصل نمایند.

وی در پایان ضمن درخواست مساعدت عمومی در حفظ منابع طبیعی خاطرنشان ساخت: هم استانی خصوصا جوانان و نوجوانان می بایست از افروختن آتش به صورت تفریحی اجتناب نمایند همچنین از تمامی هم استانی ها می خواهیم هرگونه تصرف و یا ایجاد حریق در عرصه های ملی را به صورت شبانه روزی با تلفن اداری 120 یگان حفاظت  اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در میان گذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز