هشدار مجدد آبفای قم؛

افزایش شدید مصرف آب در قم

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۷:۵۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۶۳
افزایش شدید مصرف آب در قم
معاون بهر‌ه‌برداری شركت آب و فاضلاب قم با اشاره به افزایش شدید مصرف آب درقم گفت: برای بهره‌مندی تمام شهر از آب شیرین و یكنواخت راهی جز مدیریت مصرف و صرفه‌جویی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد عندلیب با اشاره به افزایش گرما طی هفته گذشته، از افزایش شدید مصرف آب خبر داد و گفت: در هفته گذشته مردم قم 2 میلیون و 48 هزار و 11 متر مكعب آب مصرف كردند كه این میزان بیش از 92 میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی گرمای هوا، رغبت بیشتر مردم به استفاده از كولر های آبی و متاسفانه شستشوی خودروهای شخصی با استفاده از آب شرب و ... را از جمله دلایل این افزایش برشمرد.

معاون بهره‌برداری آبفای قم حجم محدود ورود آب از سرشاخه‌های دز به قم را مورد توجه قرار داد و خواستار مدیریت مصرف و صرفه جویی در این مایع حیاتی شد و تصریح كرد: برای تامین آب مورد نیاز شهر قم به ویژه در ایام گرم به شدت با محدودیت مواجه هستیم.

وی با اشاره به ورود  حداكثر 2500 لیتر در ثانیه آب از سرشاخه های دز به قم، این میزان آب را تنها تامین كننده كمتر از 70 درصد نیاز آبی شهر دانست و گفت: با افزایش بی‌رویه مصرف آب توسط شهروندان ناچار به استفاده از چاه‌های شهری هستیم كه این امر كیفیت آب قم را به طور محسوسی تغییر می‌دهد.

عندلیب خاطرنشان كرد: برای حفظ پایداری شبكه آبرسانی در تمام نقاط شهر لازم است، مصارف ضروری آب را در تمامی ساعات روز تقسیم شود زیرا در غیر این صورت در ساعات اوج مصرف امكان كاهش شدید فشار آب و احتمال قطعی آب در ساختمان‌های مرتفع وجود خواهد داشت.‏

وی در پایان تاكید كرد: برای اینكه تمام شهر در تمام ساعات شبانه‌روز از آب شیرین و یكنواخت بهره‌مند شوند راهی جز مدیریت مصرف و صرفه‌جویی توسط همه شهروندان و دستگاه‌ها وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز