امام جمعه قم:

پرتاب ماهواره رصد نشانه توانمندی دانشمندان جوان ایرانی است

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۸:۲۶:۲۸
کد خبر: ۵۷۵۷۴
پرتاب ماهواره رصد نشانه توانمندی دانشمندان جوان ایرانی است
امام جمعه قم با اشاره به پرتاب ماهواره رصد1 گفت: این پرتاب نشانه قدرت علمی ایران و عدم وابستگی کشور به استکبار را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) گفت: علی(ع) در درون خانه کعبه به دنیا آمد و به این شکل حضرت علی(ع) و کعبه اتحاد و الفت و انس معنوی پیدا کردند.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) محور هستند و همه باید گرد ایشان جمع شده و از این امام همام پیام و درس بگیرند.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع علی(ع) و فرهنگ سازی بیان داشت: با توجه به اینکه فرهنگ بستر همه فعالیت های نظام است و از مهمترین وظایف امام و حکومت فرهنگ سازی است، به این دلیل امام علی(ع) فرموده اند؛ اما باید به صدور اسلام و ایمان پرداخته و فرهنگ اسلام را به مردم بیاموزد.

وی تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز بنا به رسالتی که در این عرصه دارند در دیدار اخیر خود با اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرمودند؛ "این شورا وظایف سیاستگذاری راهبردی در عرصه فرهنگ را بر عهده دارد و با توجه به اینکه هدف دشمنان ضربه زدن به زیرساخت های فرهنگی است باید در این راستا تلاش کند".
 
آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به موضوع تولید علم و توجه به علوم از منظر حضرت علی(ع) بیان داشت: علم نقش محوری برای همه خیرات و خوبی ها دارد و از توصیه های امام علی(ع) این است که معرفت براساس علم حاصل می شود و رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها و بارها بر این نکته تأکید و درباره تولید علم فرمایشاتی را بیان فرموده اند.

امام جمعه قم گفت: علما، دانشگاهیان، طلاب، دانشجویان، مراجع و همه باید در این راستا تلاش کرده تا بتوانیم دستاوردهای جدیدی را در تولید علم به‌وجود آوریم.
 
وی با اشاره به پرتاب ماهواره از سوی دانشمندان ایرانی به فضا گفت: این دستاورد جدید با نام رصد یک که به نام علی(ع) به فضا رفت نشانه توجه به علم از سوی دانشمندان ایرانی است که از آنها کمال تشکر را داشته و آنها با این اقدام به استکبار نشان دادند که هیچ نیازی به دانشمندان آنها نداشته و می توانند نام ایران را در قله ها به احتزاز درآورند.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع جهاد اقتصادی و علی(ع) گفت: 25سال دشمنان سعی کردند امام اول شیعیان را منزوی کنند اما امام علی(ع) در عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی مشارکت داشته و حتی مشکلات را نیز حل کردند و در عرصه اقتصادی نیز به جهاد پرداخته که حاصل آنها حفر چاه ها و احداث مزارع بود که وقف کردند و هنوز نیز مسلمانان از آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در این  باره گفت: ایشان مطالبه به حقی دارند که باید در این راستا تلاش کرد و این یک مطالبه علوی و دینی است که باید همه دستگاه ها به‌ویژه جهاد کشاورزی در این راستا تلاش کرده و دولت نیز تسهیلات لازم را برای ایجاد بستر مناسب و از جمله حامل های انرژی سوخت به کشاورزان پرداخت کند.
 
آیت الله سعیدی همچنین به امر به معروف از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و گفت: این امر یکی از دستورات اسلام است و برای اینکه غیرت اسلامی همچنان پابرجا باشد باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد؛ امام علی(ع) در این باره می فرماید؛ وقتی مؤمن دین اسلام را برگزید باید در راه گسترش آن تلاش کند و امر به معروف و نهی از منکر جلوه عشق و تلاش برای گسترش مسایل اسلامی است.

امام جمعه قم با اشاره به اقدام روحانی امر به معروف و نهی از منکر که چند وقت پیش در تهران امر به معرو ف کرده و از سوی اراذل و اوباش مجروح شده بود بیان داشت: ما از این تریبون نماز جمعه درود خداوند را بر آن روحانی فرستاده و بیان می کنیم که روحانیت در دفاع از مردم و نوامیس آنها در صحنه حضور داشته و حضور خواهد داشت.

وی خطاب به دستگاه های مبوطه و خانواده ها گفت: از این ارگان ها نیز می خواهیم اجازه ندهند این دختران آن هم در آن ساعت از شب به خیابان آمده و موجب مفسده شوند چون نقش این دختران مبتذل در به فساد کشاندن جامعه کمتر از اراذل و اوباش نیست.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع شهادت طلبی و امام علی(ع) گفت: پیروان این امام همام همچون مولایشان علی(ع) مرگ را در راه اسلام بهترین مرگ ها می دانند و امام علی(ع) در این باره می فرماید؛ بهترین مرگ نزد من کشته شدن در راه خداوند است.
 
وی در این زمینه یاد و خاطره شهدای حزب موتلفه اسلامی را گرامی داشت.
 
آیت الله سعیدی همچنین به ماه رجب و دعا و نیایش از منظر امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: شیعیان و دوستداران امام علی(ع) در دعاهای خود و ذکرها باید به ایشان رجوع کرده و از مسایل خرافی بپرهیزند.

وی با اشاره به سنت اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از سلوک علوی است و حضور جوانان در این مراسم معنوی باعث یاس دشمنان شده است.

آیت الله سعیدی در پایان سالگرد رحلت حضرت زینب(س) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) خط حسینی را ادامه داد و ایشان بعد از سفر کربلا آرام گرفت تا جریان کربلا همچنان باقی بماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز