لوح فشرده جامع الاحادیث تولید شد

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۴۵:۲۴
کد خبر: ۶۰۹۳۳
لوح فشرده جامع الاحادیث تولید شد
لوح فشرده فرهنگ جامع روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با عنوان «جامع الاحادیث 3» از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، لوح فشرده «جامع الاحادیث 3»، حاوی متن کامل 393 عنوان کتاب در 963 جلد از منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح می باشد که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی عرضه شده است.

این لوح فشرده نسخه تکمیل شده جامع الاحادیث 5/2 می باشد و در نسخه پیشین کاربران و محققان با 187عنوان کتاب در قالب 442 جلد کتاب و از امکانات محدودتری  برخوردار بودند که در نسخه جدید سعی شده است علاوه بر تنوع ابزار پژوهشی به منابع و غنای آن افزوده گردد.

ادعیه و زیارات، اخلاق، تاریخ، تفسیر، جوامع حدیثی، فقه، فضایل، کلام و رجال همراه با مشاهده ترجمه ها و شروح در کنار متن کتاب اصلی از جمله مطالب این نرم افزار مذهبی است.

جستجو از طریق ریشه کلمات، جستجوی ساده و پیشرفته در متون برنامه ، ساده سازی محیط جستجو(ارائه جستجوی همزمان ترکیبی، الگو و ریشه)، دسترسی به تفسیر آیات در دامنه احادیث عرضه شده از قابلیت های پژوهشی این لوح است.

ارائه اطلاعاتی ارزشمند درباره کتب، مولفان و نسخه شناسی متون برنامه را از دیگر بخش های این لوح است.

کاربران می توانند ذخیره دامنه های تعریف شده از سوی خود را در سه محیط «نمایش»، «جستجو» و «آیات در کتب»، همچنین متن کامل 10 دوره لغت نامه عربی و فارسی در 62 جلد با قابلیت جستجو را در این لوح فشرده در دسترس داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز