آیت الله سبحانی:

ساخت مسجد همانند مدرسه در شهرک‌ها اولویت دارد

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۲:۳۷:۵۷
کد خبر: ۶۷۸۹۲
ساخت مسجد همانند مدرسه در شهرک‌ها اولویت دارد
یکی از مراجع عظام تقلید در قم گفت: در مناطقی که شهرك سازی و ساخت و ساز صورت می گیرد، باید احداث مساجد همانند بسیاری از نیازها مثل مدرسه در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سبحانی در مراسم افتتاح مسجد حضرت زهرا(س) پردیسان قم، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان گفت: توجه و اهتمام اسلام به ساخت مسجد را در روایات مختلف و سیره و عمل پیامبراکرم(ص) می‌توان دریافت کرد.

وی تصریح كرد: نخستین عملی كه پیامبر اكرم(ص)، بعد از ورود به مدینه انجام دادند، ساخت و بنای مسجد بود.

آیت الله سبحانی با اشاره به كاركردهای مسجد در صدر اسلام خاطرنشان كرد: مسجد ساخته شده توسط پیامبر اكرم(ص)،تنها محلی برای برپایی نماز نبود بلکه آموزش‌های مختلف دینی و رزمی، دستورات نظامی، ملاقات با اقلیت‌های مختلف و ... در این مسجد انجام می‌شد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با  بیان این كه هیچ نقطه‌ای بی‌نیاز از مسجد نیست ابراز داشت: در مناطقی که شهرك سازی و ساخت و ساز صورت می گیرد، باید احداث مساجد همانند بسیاری از نیازها مثل مدرسه در اولویت  قرار گیرد.

وی با تاكید بر نقش محوری مساجد در پیشگیری و كاهش آمار جرائم  و ناهنجاری های اجتماعی گفت: جرایم در کشور وجود دارد و اگر بخواهیم جلوی آن را بگیریم باید از چند طریق اقدام کنیم، راه‌های دولتی و انتظامی ، اما اگر جوانان را در مساجد تربیت کنیم جرایم به خودی خود کاهش می‌یابد.

آیت‌الله سبحانی داشتن تربیت دینی را لازمه و شرط زندگی صحیح عنوان و تصریح كرد: مساجد تامین كننده این نیاز بشری هستند.

وی با اشاره به اهمیت ساخت مسجد خاطرنشان کرد: قرآن ساخت مسجد را حق مشرکان نمی‌داند و این حق را برای افرادی که خدا را بپذیرند و به آخرت ایمان داشته باشند، می‌داند.

آیت الله سبحانی با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران ساخت مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) به ویژه اهتمام استاندار قم خاطر نشان کرد: خوشبختانه این مسجد در مدت زمانی کوتاه و به شکلی زیبا و با رعایت اسلوب های روز احداث شده است كه نشان گر علاقمندی و انگیزه وافر سازندگان و دست اندركاران آن می باشد.

نظر شما