استاندار قم

خبرنگار و رسانه در افزایش بصیرت و آگاهی مردم نقش موثری دارند

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۲۰:۲۴:۳۶
کد خبر: ۶۹۲۹۲
خبرنگار و رسانه در افزایش بصیرت و آگاهی مردم نقش موثری دارند
استاندار قم با اشاره به جایگاه رسانه ها گفت: خبرنگاران و رسانه ها در ارتقا سطح بصیرت جامعه نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور به مناسبت روز خبرنگار گفت: قم با توجه به حضور مراجع عظام تقلید، شخصیت‌های علمی و سیاسی، صدها مرکز علمی و پژوهشی و توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی، ظرفیت‌های بسیاری برای تولید و انتشار اخبار و گزارش‌های مستند در سطح گسترده دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت اطلاع‌رسانی و تبلیغ اگر با نیت خالص و در راستای اصلاح جامعه و آگاهی‌بخشی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت بپذیرد، ارزش والایی دارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مهندسی افکار عمومی را بر عهده داشته و در افزایش آگاهی‌ها و بصیرت در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌نمایند تصریح کرد: رسانه‌ها در استان قم باید بیش از پیش نسبت به انعکاس صحیح، دقیق و سریع اخبار اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور گفت: متأسفانه با وجود جایگاه برجسته استان قم در عرصه‌های سیاسی و مذهبی، ضریب نفوذ رسانه‌ای استان در سطح ملی قابل توجه نبوده و این معضل باید با همت و تلاش مضاعف مسئولان برای رشد و توسعه و ارتقاء سطح خبر و اطلاع‌رسانی در استان برطرف شود.

استاندار قم ضرورت راه‌اندازی دانشکده خبر در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: آموزش تخصصی خبرنگاران فعال و علاقه‌مندان عرصه خبر برای تحقق اهداف رسانه‌ای و دستیابی به جایگاه حقیقی استان در این زمینه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده و به شدت احساس می‌شود.

وی در ادامه افزود: سهم استان قم از صفحات اصلی خبرگزاری‌ها و نشریات سراسری باید به شکل چشمگیر افزایش یافته و اخبار منتشره در استان بویژه از دستگاه‌های اجرایی و خدمات ارائه شده به مردم در سطح ملی انعکاس یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور تأکید کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید پیشرفت‌ها و گام‌های بلند استان قم در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی را برای گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه به خوبی تبیین نموده و تلاش دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم و رفع مشکلات و محرومیت‌ها را متذکر شوند.

استاندار قم در پایان با انتقاد از عدم شکل‌گیری کارگروه بررسی مسایل و مشکلات خبرنگاران، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا هرچه سریعتر با همکاری اصحاب رسانه نسبت به تشکیل این کارگروه اقدام نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز