دوره جدید روانشناسی رشد حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۶:۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۲۷۷۸
دوره جدید روانشناسی رشد حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری نوبت دوم روانشناسی رشد از سوی معاونت فرهنگی‌ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در روزهای پایانی شهریورماه خبرداد.

به گزارش خبرگزای برنا از قم، مریم ناصح، مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه تاکنون پنج دوره آموزشی روانشناسی رشد ویژه مشاوران مدارس علمیه خواهران کشور برگزار شده است، تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای مشاورانی که باید در دوره جدید آموزشی شرکت می‌کردند یعنی حدود 300 نفر، مقرر شد ششمین دوره آموزشی روانشناسی رشد در 2 نوبت برگزار شود که نوبت اول این دوره قبلا برگزار شده است و نوبت دوم آن طی روزهای شنبه تا دوشنبه 26 تا 28 شهریورماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی محور آموزش این دوره را نوجوان و جوان برشمرد و ادامه داد: آزمون غیرحضوری از جلد یکم کتاب روانشناسی رشد تالیف دکتر سیف، دکتر کرمی و ... به عنوان پیش‌نیاز دوره در نظر گرفته شده است و لازم است مشاوران مدارس به منظور شرکت در این دوره در آزمون غیرحضوری این کتاب شرکت کنند.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این دوره در راستای ارتقاء سطح بینش علمی‌ـ تجربی مشاوران مدارس علمیه در برابر مخاطبان دوره سنی نوجوانی و جوانی به اجرا در آمد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره مباحثی مانند ماهیت روانشناسی رشد، رشد روانی و اصول رشد، ابعاد رشد، نیازهای دوران نوجوانی و جوانی، ویژگی‌های دوران رشد در نوجوان و جوان، عوامل موثر در رشد نوجوان و جوان، هویت جوان، مراحل رشد از کودکی تا جوانی، اختلال‌های روحی روانی در نوجوانی و جوانی، فرآیند ایجاد معنویت در رشد نوجوانان و جوانان، دین‌گریزی نوجوانان و جوانان، تحلیل انحطاط و انحراف اخلاقی نوجوان و از سوی اساتید مبرز ارائه خواهد شد.

ناصح همچنین از سخنرانی معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محمدتقی قندی با موضوع جایگاه مشاور و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور اساتید دوره و ارائه بحث در ارتباط با خانواده با عنوان کانوان مهرورزی در این دوره خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران در فراخوان‌های مختلفی جذب شده‌اند، ششمین دوره آموزشی مشاوران را مربوط به مشاوران جذب شده طی فراخوان‌های چهارم و پنجم دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز