استاندار قم خبر داد

كاهش مصرف حامل‌های انرژی در قم

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۳:۱۲:۰۰
کد خبر: ۸۰۱۳
كاهش مصرف حامل‌های انرژی در قم
استاندار قم خاطرنشان کرد: تا کنون مصرف حامل‌های انرژی در کشور و در استان قم کاهش چشمگیری یافته است که این مهم برای حفظ و استفاده بهینه از منابع و ساخت و عمران و آبادانی کشور بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سخنانی اظهار داشت: این طرح عظیم اقتصادی همواره از دغدغه‌های همه دلسوزان نظام، علاقه‌مندان به اعتلای اقتصادی کشور و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده است.

وی اجرای این قانون را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای رشد و تعالی و پیشرفت کشور دانست و گفت: اگر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پیش از این و در دولت‌های گذشته اجرا می‌شد، امروز آثار و برکات آن کاملا در جامعه مشهود بود.

استاندار قم با بیان اینکه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با عزم جدی دولت دهم و با وفاق و همبستگی ملی به خوبی در کشور اجرا شده است خاطرنشان کرد: تا کنون مصرف حامل‌های انرژی در کشور و در استان قم کاهش چشمگیری یافته است که این مهم برای حفظ و استفاده بهینه از منابع و ساخت و عمران و آبادانی کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: سرمایه اصلی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اعتماد مردم و بصیرت و هوشمندی اقتصادی آنها بوده و برای تضمین موفقیت این قانون باید فرهنگ مصرف در جامعه در جهت صرفه‌جویی و حفظ و حراست از منابع ملی تغییر یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور همه دستگاه‌های اجرایی را نسبت به کاهش مصرف در همه بخش‌ها توجه داد و گفت: در ماه‌های باقیمانده از سال صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف انرژی در نهادهای دولتی الزامی است و مدیران و مسئولان باید در این مسیر پیشقدم باشند تا جامعه از آنها الگوبرداری کنند.

وی اظهار داشت: مردم باید با آگاهی از نحوه محاسبه بهای آب و برق و گاز مصرفی و برخی افزایش قیمت‌ها، نسبت به مدیریت مصرف یارانه‌های نقدی توجه ویژه داشته باشند تا در این خصوص با مشکل کمبود نقدینگی برخورد نکنند.

استاندار قم با بیان اینکه همه مدیران در همه بخش‌ها باید وظایف خود را در خصوص اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به خوبی انجام دهند تأکید کرد: هیچ قصور و کوتاهی از سوی مدیران در این زمینه پذیرفتنی نیست و هیچ دستگاه اجرایی نیز خارج از ضوابط قانونی حق افزایش کارمزد خدمات خود را ندارد.

نظارت بر كالاها و اقلام اساسی مردم در ایام پایانی سال

وی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر کالاها و اقلام اساسی مردم به ویژه در ایام پایانی سال را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: راه‌های اصلاح الگوی مصرف، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی‌ها باید برای برای مردم به خوبی و به صورت مستمر آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور اقدامات انجام گرفته برای ارتقاء کیفیت نان را مورد توجه قرار داد و گفت: به همین منظور نظام جامع گندم، آرد و نان توسط معاونت برنامه‌ریزی تدوین و با یک برنامه منسجم به تدریج همه نانوایی‌های استان نان با کیفیت در اختیار مردم قرار خواهند داد.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌های اجرایی در هر حوزه باید برای جذب اعتبارات و تسهیلات حمایتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و بانک‌های عامل نیز در این خصوص باید همکاری و تعامل خوبی را با دستگاه‌ها برقرار نمایند.

پیگیری روند اجرایی مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم

استاندار قم تأکید کرد: پیگیری اعتبارات و روند اجرای مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر عهده همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است که باید جذب اعتبارات در سال جاری و درج اعتبارات در بودجه سال آینده را با جدیت پیگیری نمایند.

وی اظهار داشت: مصوبات در همه بخش‌ها به نهادهای دولتی ابلاغ شده است و کارنامه عملکرد هرکدام از دستگاه‌ها در سال جاری و در سال آینده به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور با بیان اینکه فرصت خدمت به مردم توفیق بزرگ الهی است خاطرنشان کرد: خدمت خالصانه و رضایتمندی مردم تنها توشه‌ای است که مسئولان از فرصت کوتاه خدمت می‌توانند با خود همراه کنند، از این رو باید چرخه خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش تسهیل یافته و مردم برای دریافت خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی با کمترین مشکلات مواجه شوند.

جلسات اداری در ساعات غیراداری برگزار شود

وی برگزاری جلسات ملاقات عمومی از سوی مسئولان و بررسی مشکلات و دغدغه‌های مردم به صورت هفتگی را ضروری دانست و گفت: جلسات اداری باید در ساعات غیراداری برگزار شود تا مسئولان هرچه بیشتر بتوانند خود را وقف مردم ساخته و مردم هنگام مراجعه به ادارات دولتی با در بسته جلسات مواجه نشوند.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: مدیران و مسئولان اجرایی باید به صورت منظم و مستمر بر پروژه‌های عمرانی نظارت داشته باشند تا طرح‌های عمرانی با هزینه‌کرد مناسب و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسد.

قم صاحب فرودگاه می‌شود

وی از موافقت کمیته هوا و فضای کشور با احداث فرودگاه در قم خبر داد و گفت: بی‌تردید بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند سرآغاز تحول اقتصادی استان در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش گردشگری مذهبی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور با اشاره به ریزش نزولات آسمانی و کاهش دمای هوا در چند روز اخیر، از آمادگی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص قدردانی کرده و بر ضرورت حفظ آمادگی در روزهای آینده برای خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان تأکید کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کشف توطئه‌ها و دسیسه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هدف اول دستگاه‌های جاسوسی مستکبران غربی است و آنها با پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین امکانات علیه ما اقدام می‌کنند.

استاندار قم اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند با کمترین امکانات و با تدبیر و هوشمندی و ایمان و به برکت خون دانشمندان شهید کشورمان، همه این توطئه‌ها را خنثی ساخته و به عقبه اطلاعاتی موساد نفوذ کرده و اقتدار اطلاعاتی نظام اسلامی را به رخ دنیا بکشند که این یک پیروزی چشمگیر و غرورآفرین برای کشورمان به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز