رییس سازمان بازرگانی استان قم خبر داد

حمایت گسترده دولت از قالیبافان

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۳:۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۰۱۹
حمایت گسترده دولت از قالیبافان
عالی‌پور گفت: با تسهیلاتی كه دولت خدمتگزار در نظر گرفته، از این پس تمام قالیبافان استان قم، تحت پوشش بیمه كامل كارگری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور در حاشیه پانزدهمین جلسه كمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی قم با اشاره به جمعیت قابل توجه قالیبافان استان و جایگاه ویژه ای كه قم از لحاظ صادرات فرش دارد، گفت: این تسهیلات مطمئنا برای قالیبان دلگرم كننده خواهد بود.

وی با بیان اینكه قبلا، حق بیمه قالیبافان نصف حق بیمه كارگری بود اظهار داشت: این حق بیمه به صورت 14 درصدی پرداخت می شد، كه هفت درصد آن سهم قالیباف و هفت درصد مابقی، سهم دولت بود ولی اخیرا حق بیمه آنان به 27 درصد افزایش یافته كه سهم دولت از 7 به 20درصد افزوده شده است.

عالی پور افزود: در روش قبلی برای قالیباف دفترچه درمانی صادر نمی شد و فقط از خدمات بازنشستگی، بازماندگی و از کارافتادگی با 50 درصد حقوق مصوب برخوردار می‌شدند ولی با افزایش حق بیمه از تمامی مزایای بیمه از جمله دفترچه درمانی نیز برخوردار خواهند شد.

رییس سازمان بازرگانی افزود: استان قم اولین استانی است كه این طرح در آن اجرا می شود و امیدواریم كه به زودی بافندگان سایر استان های كشور نیز تحت پوشش این چتر حمایتی دولت قرار گیرند.

كمك‌های دولت در این راستا بسیار خوب بوده است اما نكته قابل توجه اینجاست كه هنوز مسئولان مربوطه نتوانسته‌اند صنعت فرش را در قم احیا كنند و این نكته‌ای كه رهبر فرزانه انقلاب نیز به آن اشاره كردند.

انتظار است این مسئولان با برگزاری جلسات كارشناسی شده نه در حد ارائه آمار، به موضوع فرش قم تاكید داشته كه هم منویات رهبر فرزانه انقلاب را مد نظر داشته باشند و هم نسبت به توجهات دولت و استاندار پاسخ داده باشند.

نظر شما