امام جمعه قم:

طرح ترور سفیر عربستان سناریوی كودكانه آمریكا بود/ملت ایران با آمریكا مذاكره نخواهند كرد

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۷:۰۸:۰۴
کد خبر: ۸۴۲۶۷
طرح ترور سفیر عربستان سناریوی كودكانه آمریكا بود/ملت ایران با آمریكا مذاكره نخواهند كرد
امام جمعه قم گفت: ملت ایران امروز در میان ملت‌های منطقه نفوذ معنوی دارد و آمریكا در باطلاق منطقه گرفتار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم به سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره كرد و بیان داشت: این امام بزرگوار در سن 25 سالگی در بغداد توسط مامون به شهادت رسیدند كه در جوار جد بزرگوارشان حضرت امام موسی كاظم(ع) در كاظمین دفن شدند.

امام جمعه قم افزود: آنچه تاریخ امامت حضرت جواد(ع) را از دیگر امامان ممتاز می‌كند این است كه آن حضرت در سنی به امامت رسیدند كه تا آن تاریخ در بین ائمه بی سابقه بود و آن حضرت در سن پایین به امامت رسیدند.

وی گفت: وقتی آن حضرت به امامت رسیدند عده‌ای نتوانستند این موضوع را درك كرده و نسبت به سن پایین امام اعتراض كردند و در تلاش بودند تا ضربه بزنند.

سعیدی ابراز داشت: عده‌ای نیز در تلاش برآمدند تا عموی این امام یعنی حضرت علی ابن جعفر(ع) را تحریك كرده تا با توجه به جایگاه ممتازی كه داشتند امامت كنند اما این حضرت با ادب و تواضع در خدمت امام جواد(ع) بودند.

وی در خصوص اینكه چرا خداوند، امام جواد(ع) را در سنین كم به امامت انتخاب كردند گفت: خداوند می‌خواست با این اقدام زمین را برای پذیرفتن امام مهدی(عج) در سنین كم و در دوران غیبت آماده كنند.

امام جمعه قم تصریح كرد: امام جواد(ع) دارای زبان گویا و صریحی بودند و در روزی با نوجوانان در كوچه‌ها می‌رفتند كه مامون آمد و همه فرار كردند و آن حضرت ایستاد و مامون به او گفت؛ چرا تو چه كسی هستی و چرا فرار نكردی و آن حضرت فرمودند من فرزند علی ابن ابیطالب(ع) و از نوادگان پیامبر(ص) هستم.

سعیدی اذعان داشت: همچنین امام جواد(ع) نصیحت زیاد می‌كردند و حتی مامون گاهی شرب خمر می‌كردند و این موضوع امام جواد(ع) را بسیار ناراحت كرده بود و ایشان به مامون فرمودند به تو نصیحت می‌كنم و گوش كن و از شرب خمر دوری كن.

*آمریكا در باطلاق گرفتار شده است
وی در ادامه به حركات صورت گرفته از سوی آمریكا اشاره كرد و بیان داشت: آمریكا به دلیل عملكرد ظالمانه خود در میان ملت‌های منطقه به شدت منفور شده است و برای كاهش این نفرت در برابر بهبود و رفع چهره زشت خود می‌خواهد در میان انقلاب‌های منطقه آمده و به گونه‌ای خود را نشان دهد كه گویا با مخالفان دیكتاتورها است.

امام جمعه قم تاكید كرد: همگان می‌دانند و مشاهده كرده‌اند كه آمریكا از دیكتاتورها حمایت كرد و مردم نیز فریب آنها را نخواهند خورد.

سعیدی ادامه داد: آمریكا حقانیت ایران و نفوذ معنوی ملت ایران را در دیگر ملت‌ها دیده و می‌داند كه شعارهای ملت ایران در انقلاب دیگر كشورها نفوذ یافته و لا شرقیه و لا غربیه شعار اصلی مردم دنیا شده است.

وی اذعان داشت: حتی كشورها دم از حاكمیت جهان اسلامی می‌زنند و آمریكای بدبخت همچنان در باطلاق زمین گیر شده و همچنان تلفات سنگین می‌دهد.

امام جمعه قم افزود: آمریكایی‌ها از نقش تاثیرگذار ایران اطلاع دارند و می‌خواهند برای نجات خود برای گریز از این نفرت‌ها ایران را به پای مذاكره با سبك آمریكایی بكشاند.

سعیدی ادامه داد: آنها با اتهام ترور سفیر عربستان می‌خواهند كاری كنند كه ایران با آمریكا مذاكره كند و از تركیه باید تعجب كرد كه چرا از آمریكا حمایت می‌كند و سخن از مذاكره می‌زند.

وی افزود: از سوی دیگر آمریكا از تحریم‌ها سخن می‌گوید و او می‌خواهد ایران را با تحقیر به پای میز مذاكره كشانده و بگوید مشكل ما را حل كنید.

امام جمعه قم ادامه داد: آمریكا بیش از 30 سال از این روش استفاده كرده و الان هم مردم ایران اعلام می‌كنند كه تا وقتی آمریكا بخواهد با این ذلت و در راستای تحقیر ایران دم از مذاكره بزند، پاسخ ملت ایران همچنان منفی خواهد بود.

نظر شما