استاندار قم:

از طرح‌های بصیرت افزایی جوانان حمایت می‌كنیم

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۴۷:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۷
از طرح‌های بصیرت افزایی جوانان حمایت می‌كنیم
استاندار قم گفت: به جد از طرح های فرهنگی كه متضمن تقویت مبانی فكری و اعتقادی و بصیرت افزایی اعتقادی و سیاسی جوانان باشد حمایت كرده و در این راستا هیچ گونه محدودیتی از لحاظ تعداد طرح ها و تامین اعتبارات مربوطه وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور در نشستی با مسولان ستاد كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور و استان طی سخنانی اظهار داشت: مساجد از آغاز اسلام به عنوان مهم ترین پایگاه برای ترویج دین اسلام، در كنار کارکردهای اعتقادی و عبادی خود، در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز تامین كننده بسیاری از نیازها بوده اند.

وی با اشاره به نقش مؤثر مساجد در كشور گفت: در دوران مبارزه با طاغوت، مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی روشنگری و دادن آگاهی‌های سیاسی- اجتماعی به مردم مبارز و انقلابی نقش محوری را در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

استاندار قم افزود: در دوران جنگ و دفاع مقدس، در كنار كاركرد عبادی مساجد، سایر كاركردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و لجستیكی مساجد احیا شده و این مكان مقدس به پایگاهی برای مدیریت و پشتیبانی جنگ تبدیل شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به این كه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی طرح های گوناگونی برای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های عظیم مساجد تدوین و به اجرا گذاشته شد، بر لزوم تلاش و برنامه ریزی جدی در جهت استفاده حداكثری از این ظرفیت های ارزشمند و احیای مجدد كاركرد های اصلی مساجد تاكید كرد.

وی مردمی بودن را ویژگی اصلی مساجد برشمرد وتصریح كرد: هر طرح و تصمیمی پیرامون مساجد باید تقویت كننده این نقش و ویژگی باشد.

استاندار قم برخورداری مساجد از یك امام جماعت فعال به عنوان مدیر و مسول این پایگاه مهم مذهبی را لازمه تحقق كاركردهای اصلی مساجد دانست و افزود: نهادهای فرهنگی حوزوی باید نسبت به آموزش افرادی واجد چنین شرایط لازم برای احراز این مسؤولیت خطیر همت گمارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور كانون های فرهنگی هنری مساجد را ظرفیت مناسبی برای گسترش فعالیت های اعتقادی دینی دانست و با اشاره به ضرورت توجه به شیوه های اثرگذاری فعالیت های این كانون ها اظهار داشت: این گونه كانون ها برای ایجاد تحول و ثمر بخشی اقدامات، باید با محور قرار دادن امام جماعت، خود را با ساختار سنتی مساجد پیوند داده و از هر گونه ناهماهنگی با فعالیت های جاری مساجد خودداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت كانون ها و تشكل های فرهنگی هنری متعددی در درون مساجد، بر لزوم ساماندهی و مدیریت این تشكیلات برای ایجاد هم افزایی فرهنگی تاكید كرد.

استاندار قم سطحی نگری را آفتی مهم برای فعالیت های فرهنگی برشمرد و افزود: كار فرهنگی اعتقادی باید كیفی،عمیق ومستمر و سازنده اعتقادات و باورها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به رویكرد اصلی استان در توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: به جد از طرح های فرهنگی كه متضمن تقویت مبانی فكری و اعتقادی و بصیرت افزایی اعتقادی و سیاسی جوانان باشد حمایت كرده و در این راستا هیچ گونه محدودیتی از لحاظ تعداد طرح ها و تامین اعتبارات مربوطه وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز