استاندار قم در بازدید از شهرك‌های صنعتی استان خبر داد:

اختصاص ۴ هزار هكتار از اراضی استان برای ایجاد شهركها و نواحی صنعتی

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۹:۴۵:۴۷
کد خبر: ۹۱۷۰۷
اختصاص ۴ هزار هكتار از اراضی استان برای ایجاد شهركها و نواحی صنعتی
استاندار قم از شهرك های صنعتی قنوات، چاپ و نشر و محمود آباد بازدید كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور در بازدید از شهركهای صنعتی استان، توسعه صنعتی را یكی از رویكردهای جدی استان دانست و گفت: به همین دلیل شهركهای صنعتی استان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اختصاص حدود 4 هزار هكتار از اراضی استان برای ایجاد شهركها و نواحی صنعتی افزود: برخی از این شهرك ها و نواحی تكمیل و واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی در آن ها مستقر و مشغول فعالیت بوده و مقدمات ساخت برخی از آن ها نیز فراهم و در مرحله آماده سازی و تامین زیرساخت ها است.

استاندار قم در بازدید از شهرك صنعتی قنوات، این شهرك را یكی از شهرك های تخصصی استان برشمرد و گفت: بر اساس طراحی های انجام گرفته صنایع چوب استان به این شهرك منتقل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با بیان این كه زیرساخت های مورد نیاز این شهرك درحال تامین می باشد افزود: بر اساس برنامه زمانبندی، تاسیسات زیرساختی شهرك تا پایان خرداد ماه سال آینده تكمیل و پس از تهیه مقدمات اولیه، آماده واگذاری خواهد شد.

وی بر لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت های شهرك ، همچنین انجام هماهنگی های لازم بین مسؤلان راه و شهرسازی و شهرك های صنعتی در طراحی و اجرای راه دسترسی مناسب شهرك از محور قم-گرمسار تاكید كرد.

همچنین استاندار قم در بازدید از شهرك چاپ و نشر، این شهرك را اولین شهرك تخصصی چاپ و نشر كشور عنوان و اعلام كرد: خوشبختانه آماده سازی این شهرك از سرعت و روند خوبی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به وسعت 200 هكتاری این شهرك و همجواری آن با شهرك 42 هكتاری فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان گفت: در این شهرك علاوه بر استقرار واحدهای چاپ و نشر، ساخت فضاهای فرهنگی مذهبی از جمله تاسیس دانشكده تخصصی چاپ و نشر، كتابخانه علوم اسلامی و نمایشگاه بین المللی كتب اسلامی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان این كه تامین اغلب تاسیسات و امكانات زیربنایی از جمله آب و برق این شهرك به اتمام رسیده است، از ثبت نام متقاضیان زمین در شهرك مذكور خبر داد و افزود: تحویل رسمی زمین و اسناد به متقاضیان در دهه فجر سال جاری آغاز خواهد شد.

استاندار قم به اقدامات صورت گرفته برای سرعت دادن به رونق و توسعه شهرك اشاره و تصریح كرد: زمین های شهرك با شرایط و تسهیلات ویژه به متقاضیان واگذار می شود.

در این بازدید استاندار قم را جمعی از معاونین و مدیران استان همراهی می کردند.

نظر شما