در گردهمایی ائمه جماعات

از یك عمر تلاش های قرانی و تبلیغی استاد قرائتی تجلیل شد

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۶:۰۶:۴۲
کد خبر: ۹۴۲۸۷
از یك عمر تلاش های قرانی و تبلیغی استاد قرائتی تجلیل شد
در گردهمایی ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان از یك عمر تلاش ها و خدمات قرانی و تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی استاد قرائتی، اخلاص، تواضع وفروتنی را از مهم ترین ویژگی ها و ابعاد شخصیتی این استاد برجسته اخلاق و چهره موفق قرانی دانست و تصریح كرد: وجود ایشان به عنوان مبلغی بزرگ برای آیین مقدس اسلام، مایه خیر و بركت در عرصه های روشنگری و تبلیغ آموزه های دینی و قرانی است.

وی با بیان این كه استاد قرائتی مبتكر و ارائه كننده یك شیوه جدید و منحصر بفرد در امر تبلیغ هستند افزود: مطالب ارائه شده از سوی وی، با بهره مندی از نفوذ كلام، صراحت لهجه و نكات طنز و دلنشین، همواره از یك جذابیت ، گیرایی و اثر بخشی فوق العاده ای برخوردار بوده و با استقبال چشمگیر توده های مردم و مخاطبین خاص همراه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور از فریضه نماز به عنوان بهترین وسیله برای رسیدن به قرب به خدا و طریق بندگی الهی یاد كرد و گفت: نماز واقعی سوق دهنده جامعه به سمت پاكی ها ، كمالات و خوبی ها است.

وی لزوم پرداختن به فلسفه و روح واقعی نماز را یاد آور شد وخاطرنشان كرد:شایسته و زیبا است كه به موازات توجه و برنامه ریزی برای ظواهر نماز،  زنده كردن فلسفه، روح و آثار و بركات فردی و اجتماعی نماز نیز مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

استاندار قم  با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج نماز در استان  قم گفت: خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نماز جماعت با شكوه و پر رونق در همه دستگاه های اداری ، مراكز عمومی، دانشگاه ها و مدارس استان اقامه می شود و البته شایسته شأن و جایگاه معنوی قم نیز غیر از این نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور به حمایت های ویژه از مساجد استان در سال های اخیر اشاره كرد و  از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مساجد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سفر به بخش ها و مناطق محروم شهر تجهیز و تامین نیازهای مساجد مد نظر قرار گرفته و اعتبار لازم برای احداث خانه عالم در روستاهای دارای شرایط استقرار روحانی منظور گردید .

و ی با اشاره به ساخت چندین باب مسجد در منطقه پردیسان افزود: در طول چند سال اخیر كمك ها و حمایت های مادی و معنوی مناسبی در جهت ساخت و كمك به احیا  و رونق فعالیت های فرهنگی مذهبی در سطح مساجد، كانون ها و مراكز فرهنگی وابسته به مساجد استان صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز