با اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها صورت گرفت:

كاهش ۸ درصدی مصرف آب در قم

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۶:۴۵:۰۹
کد خبر: ۹۴۲۹۴
كاهش ۸ درصدی مصرف آب در قم
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان از كاهش 8 درصدی مصرف آب در قم پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاكنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالحمید توكلی‌بینا در سخنانی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از برنامه‌های سنگین شركت آب و فاضلاب طی یك سال گذشته برشمرد و گفت: هدفمندی یارانه‌ها برای بهبود مسائل اقتصادی و اصلاح‌الگوی مصرف نه یك الزام بلكه یك اجبار بود كه البته امروز آثار مثبت این طرح بزرگ اقتصادی به خوبی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به آثار مثبت هدفمندی یارانه‌ها در بخش آب خاطرنشان كرد: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاكنون در قم در بخش خانگی با 8 درصد و در بخش عمومی با 16 درصد كاهش مصرف آب در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن مواجه بودیم.

وی اصلاح‌الگوی مصرف را از مهم‌ترین راهكار‌های كاهش مصرف آب ذكر و تصریح كرد: اصلاح رفتار و اصلاح ابزار در این زمینه بسیار ضروری است و همه مردم و مسئولان باید در این راستا تلاش كنند.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقداماتی كه توسط شهرداری و استانداری قم در خصوص جداسازی شبكه آبیاری فضای سبز از شبكه آب شرب صورت گرفته، اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است كه امیدواریم با ادامه این پروژه به صورت صد‌درصدی شبكه آبیاری فضای سبز از شبكه شرب جدا شود و از هدر رفت آبی كه با هزینه‌های فراوان و مشكلات متعدد از سرشاخه‌های دز به قم می‌آید جلوگیری كنیم.

وی خاطرنشان كرد: مراكز عمومی بزرگ مثل حرم، جمكران، و مراكز علمی و علمیه هم از جمله كاربران مهم آب هستند كه حركت‌هایی را برای اصلاح ابزار مصرف انجام داده‌اند.

مهندس توكلی‌بینا در ادامه با بیان اینكه در یك سال گذشته در خصوص اصلاح رفتار مصرف نیز اقدامات فرهنگی زیادی صورت گرفته است، گفت: دو همایش اصلاح راهكارهای مصرف آب با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی و كاركنان خدماتی ادارات استان از جمله این برنامه‌ها است كه با استقبال خوبی نیز روبرو بود.

وی همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس با همكاری آموزش و پرورش، برگزاری سومین جشنواره آب صدای زندگی، برنامه ویژه برای دانش‌آموزان كلاس اول ابتدایی و...را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد كه در سال جاری در راستای نهادینه كردن فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین دانش‌آموزان به مرحله اجرا درآمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز