سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

سرمایه گذاران بومی حاضر به سرمایه گذاری در کردستان نیستند

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۵۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۱۱۴
سرمایه گذاران بومی حاضر به سرمایه گذاری در کردستان نیستند
روح الله عباسپور گفت: سرمایه گذاران بومی منطقه حاضر به سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای صنعتی و معدنی در کردستان نیستند.

به گزارش خبرنگار برنا از کردستان، روح الله عباسپور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل عدم فراهم سازی زیر ساخت‌ها و بسترهای سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در کردستان نیستند.

وی با بیان اینکه یک سرمایه گذار کردستانی به نام "پرویزی" حاضر به سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بویین زهرای استان قزوین شده است، افزود: اگر زیرساخت‌های توسعه استان فراهم شود بدون شک سرمایه‌های کشور به سوی این استان سرازیر می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری این سرمایه گذار کردستانی زمینه اشتغال 10 هزار نفر ایجاد می‌شود که این رقم در کاهش آمار بیکاری این استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

عباسپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رهایی از درآمدهای نفتی بیان کرد: بهره گیری از صنایع معدنی مهمترین راهکار برای جایگزینی درآمدهای نفتی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه حجم عمده‌ای از بودجه کشور وابسته به درآمدهای حاصله از فروش نفت است برای رهایی از این وابستگی لازم است بخش‌‌های دیگر اقتصاد کشور مانند صنایع معدنی که قابلیت توسعه و درآمدزایی دارد توسعه یابند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، کردستان را یکی از استان‌های مستعد کشور در زمینه صنایع معدنی عنوان کرد و گفت: در کنار رشد استخراج منابع معدنی استان، باید از خام فروشی نیز پرهیز شود.
 
عباسپور با اشاره به اینکه نباید با این مساله نیز به صورت احساسی برخورد شود، افزود: برای پرهیز از خام فروشی باید زمینه های لازم فراوری محصول فراهم شود و در کنار آن به تدریج از میزان خام فروشی منابع معدنی کاسته شود.
 
وی عدم ارتباط سازنده دانشگاه با صنعت را یکی از دلایل عدم پیشرفت صنایع کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده تا به افزایش کاربرد دانش در صنایع کمک کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان کردستان نیز می‌تواند با فراهم کردن زمینه این ارتباط به شکلی جدی گام‌های مثبتی بردارد.
 
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجمع نمایندگان استان و مدیران کل حوزه صنعت و معدن استان کردستان در سنندج برگزار شد.

نظر شما